کار تری دی مکس در منزل

تاریخ درج: 1397/12/16

کار مکس در منزل

 

کار تری دی مکس در منزل

 

یکی از بهترین منابع درامدی ما این است که کار تری دی مکس را بتوانیم در منزل انجام دهیم و تخصص معماری خود را راه اندازی و کسب و کار خودمان را ایجاد کنیم و که البته نیاز به سرمایه و هزینه زیاد در ابتدا نیست. در این قسمت یادگیری تری دی مکس در منزل یکی از تخصصی ترین و بهترین ترین کارهای است که می توانیم در منزل با  یک کامپیوتر تقریبا حرفه ای یا نیمه حرفه ای هم انجام دهیم 


قدم اول آموزش تری دی مکس

 

یادگیری نرم افزار تری دی مکس از دو طریق انجام میشود :
1- استفاده از پک های آموزشی (داخلی یا خارجی) که البته از یوتیوب یا آیارات هم میتوانبد استفاده کنید
2- استفاده از کلاس آموزش نرم افزار تری دی مکس به صورت خصوصی یا عمومی


قدم دوم ایجاد رزمه یا نمونه کار های قوی

 

پس از تکمیل دورهای تری دی مکس توسط کلاسهای خصوصی یا پک های آموزشی ، شروع به جمع اوری رزومه یا تمونه کار کنید.یعنی مدل سازی ، ساخت صحنه های معماری داخلی یا خارجی.چون دفاتری که قرار است با شما کار کنند در ابتدا از شما رزومه تصویری میخواهند.پس سعی کنید در هنگام آموزش تری دی مکس یا پس از ان تعداد تمونه کارهای با کیفیت خود را افزایش دهید

بعد از یادگیری نرم‌افزار تری دی مکس میتوانید در منزل سفارش طراحی شرکت های معماری را انجام دهید اگر توان راه اندازی دفتر طراحی یا معماری را داشته باشیم برای یک تیم چند نفره می‌توانیم وظایف هر شخص را مشخص کرده و تلاش کنید حوزه کسب و کار خود را گسترش دهیم . البته داشتن روحیه تیمی بسیار مهم است.


 استخدام تری دی مکس کار

 

 تعداد زیادی از هنرجویان و افرادی که نرم افزار تری دی مکس یا نرم افزارهای طراحی دیگر را یاد میگیرند در اولین مرحله از خود میپرسند که من چگونه می توانم در با یادگیری نرم افزاری مانند تری دی مکس در یک دفتر طراحی معماری استخدام شوم؟؟!!
شاید گفتن این سوال در ابندا بسیار راحت و آسان باشد اما کمی در عمق مسئله نفوذ کنیم متوجه خواهیم شد که یادگیری نرم افزار مهم نیست بلکه حرفه ای بودن و داشتن رزومه قوی در آن نرم افزار می‌تواند برای شما ایجاد کسب درامد کند. پس اگر حتی با برنامه paint  ویندوز هم کار میکنید فقط حرفه ای کار کنید .


بازار کار تری دی مکس چگونه است

 

تفاوتی ندارد که در نرم افزار تری دی مکس باشد یا برنامه های رویت اسکچاپ راینو و غیره. برای هر کدام از برنامه ها موجود بازار کار مخصوص به خود وجود دارد و می توانیم به درآمد با تری دی مکس برسیم.البته در این بین بازار کار تری دی مکس همیشه خوب است. مهمتر از هر چیز بالا بردن توانایی شخصی هنر جو معماری و طراح در انجام پروژه های معماری می باشد،  نمیشود با نرم افزار سه بعدی چند مدل ساده و یک پلان را طراحی کنیم و انتظار این را داشته باشیم همه برای کارهای ما پول بدهند .

وقتی سخن از یادگیری نرم افزاری می شود شما علاوه بر طراحی ومدل سازی با نرم افزار تری دی مکس باید متریال دهی حرفه ای، محوطه سازی و بند اسکیپ توسط گل و گیاه، نورپردازی کردن حرفه ای دکوراسیون داخلی و طراحی نما را به زیباترین و حرفه ای ترین شکل انجام دهید تا رندرهای شما به واقعیت نزدیک شود و نکته مهمتر در ابتدای یادگیری تری دی مکس مطمئن باشید چالش‌هایی وجود خواهد و این تنها مربوط به شخص شما نمی شود و همه افراد حرفه ای این مسیر را طی کرده اند .

 

یادگیری نرم افزار تری دی مکس و محیط برنامه و ابزارها و دستورات در ابتدای راه بسیارسخت و ناشناخته است و شاید یادگیری آنها در شروع کار سخت به نظر برسد بسیاری از هنرجویان میخواهند خیلی زود در این مسیر به نتیجه برسند که البته با آموزش‌های حرفه‌ای و اصولی این امرممکن خواهد بود اما نکته مهم تر آنکه  این نتیجه بیشتر به تلاش و پشتکار و علاقه شما بستگی دارد و یا کمی صبر این مهم ایجاد میشود. 

داشتن یک استاد و مربی حرفه ای در آموزش تری دی مکس می تواند در این امر به کار آموز و هنرجویان کمک کند تا ایرادات او را در هر جلسه به  او یادآوری کند و هنرجو هم باید با دقت و صبر حوصله همه تمرین ها را انجام دهد تا در جلسات بعدی متوجه اشکالات و ضعف های خودش شود .

متاسفانه بسیاری از هنرجویان تمرین‌های جلسه قبل را هم حتی انجام نمیدوهند و جلسات بعدی تری دی مکس را شروع می کنند . از جمع شدن آموزش ها و انجام همه تمرین های یک شبه پرهیز کنید . 

خیلی از افراد را دیدم که به یادگیری تری دی مکس و نرم افزار های معماری اهمیت زیادی می دهند اما بعد متوجه خواهم شد آنها تفریح با رفیق ها یا باشگاه و فیتنس و یا گشت و گذار در شبکه های اجتماعی را در اولویت زندگی خود قرار میدوهند. واقعا چطور ممکن است ؟ کسی با برنامه های تفریحی مخالفتی ندارد اما در هر مرحله از زندگی باید اهداف خود را مشخص کرده و اولویت های خود را دسته بندی کنید  تا بتوانیم نتیجه صحیحی بگیریم .

کار تری دی مکس در منزل

برای یادگیری نرم افزار تری دی مکس نیاز به وقت و زمان مشخص برای آن دارید  و با تمرین های مهمی که در هر جلسه انجام می‌دهید، ایراد خود را رفع کنید و بتوانید کارهای حرفه ای تری را در جلسات اینده انجام دهید و در نهایت یک تری دی مکس کار حرفه ای شوید و کسب درآمد کنید. آموزش های مختلف نور پردازی و رندر را در کلاس آموزشی تری دی مکس  میتواند فرا گیرید.

اکنون که می توانید پروژه بگیرید در بازار کار شناخته شوید ،یک تری دی مکس کار حرفه ای نیاز به تبلیغ برای خود ندارد و بعد از مدتی همکار و کارفرما با شما و کارتان آشنا خواهند شد .در کار تری دی اشباع وجود ندارد. بسیاری از کارآموزان و هنرجویانی که می خواهند نرم افزار تری دی مکس یا نرم افزارهای دیگر را آغاز کنند این سوال در ذهنشان بوجود میاید که آیا می‌توان با نرم افزاری که می‌خواهم یاد بگیرم درآمد داشته باشم ؟

هیچ وقت یک طراح و متخصص معماری برایش بازار کار مهم نخواهد بود او به قدری غرق در کارهای معماری خودش می شود که پول به سمت او می اید و هیچ وقت هنر خودش را برای دستیابی به پول یاد نگرفته و با تمام علاقه برای یادگیری آن وقت گذشته پس به راحتی می توانید پول را به سمت خودتان هدایت کنید فقط برای یادگیری یک نرم افزار تلاش کنید . و با خیالی راحت و بدون نگرانی از اینکه هر روز به تعداد افراد طراح در معماری اضافه میشود و من چطور بین آنها بازار کار داشته باشم.

بدون شک نرم افزار تری دی مکس را یاد بگیرید فقط به خواطر رویا پردازی با برنامه تری دی مکس کار کنید به ان دل ببندید بیشترین وقت و زمان خودتان را با کار کردن در کنار این نرم افزار بگذرانید تا بتوانید یک طراح حرفه ای در زمینه معماری شوید و خواهید دید که پروژه ها چطور از کارهای کوچک شروع شده و سپس کارهای بزرگ به سمت شما خواهد آمد 


 کارهای بزرگ معماری و تری دی ها را به صورت گروهی تیمی انجام دهید

 

برای موفقیت در هر کار و رشته ای نیاز به یک تیم قوی و عالی دارید که این حوزه نیز از این قاعده جدا تخواهد بود ، و در شروع کار معماری در منزل خود یا دوستان آغاز کنید و نیاز به هزینه های خیلی بالایی ندارید .برای  کسب درآمد با تری دی مکس در منزل ابتدا حرفه ای شوید و سپس کار را با چندین نفر از دوستان خود شروع کنید و حتما کارهای تیمی انجام دهید ، از پروژه‌های کوچک و دانشجویی شروع کنید و سپس چند پروژه اجرایی با هزینه‌های پایین. نیاز نیست در ابتدای کار دقیقا بر طبق تعرفه ها طراحی سه بعدی موجود که در داخل سایت های معماری قرار دارد عمل کنید. شما در حال حاضر نیاز دارید که بازار کار شما را شناسایی کند. پس صبور باشید و برای خود یک رزومه معماری قوی درست کنید

خیلی  طراحان و هنرجویان میخواهند تا با یادگیری سریع تری دی مکس با یک دفتر طراحی مشغول به همکاری شوند. شما میتوانید زمانی میتوانید همکاری را آغاز کنید که در نرم افزار تری دی مکس به تسلط کافی برسید.

چه زمانی میتوانید بگویید که در نرم افزار طراحی تری دی مکس به تسلط کافی رسیده ایم؟؟ زمانی که شما بتوانید مدل سازی درست و اصولی و نورپردازی و پست پروداکشن های صحیح و زیبا انجام دهید به راحتی می‌توانید پروژه‌های بزرگ را دریافت کنید و اکنون که می توانید بگویید من در نرم افزار تری دی مکس حرفه ای شدم اما در همان ابندا میتوانید با پروژ های کوچک آغاز کنید و منتظر حرفه ای شدن و انجام کار بزرگ نباشید، تمام وقت خود را در مرحله اول صرف یادگیری تری دی مکس کنید و سپس همکاری با چند دفتر طراحی معماری.


 چطور در دفاتر معماری مشغوله کار بشم

 

از چیزی نترسید. اینکه شما را جواب کنند و بگویند نه احتیاج به شما نداریم جای هیچ گونه نگرانی نیست به دفترهای طراحی معماری دیگر هم می توانید مراجعه کنید بسیاری از افراد دوست دارند در ابندا ورود به یک دفتر طراحی معماری در همانجا مشغول به کار شوند. اما برای استخدام شدن و همکاری با یک دفتر طراحی و حتی کارآموزی نیاز است تا شما قدم های بزرکتری بردارید .اما به این نکته توجه کنید که قبل از ورود به دفتر های طراحی معماری باید دست و پر وارد شوید نمونه کارها یا رزومه های معماری خوب و قوی را آماده کنید. رزومه کاری خوب همیشه تضمین میکند که عملکرد شما چگونه است .

حتی با یک حقوق کم در یک دفتر طراحی مشغول شوید. بسیاری از افراد را دیدم که در نرم افزارهای تری دی مکس و نرم افزارهای سه بعدی و انیمیشن سازی تسلط و تکنیکهای کافی را دارند اما در یک دفتر طراحی با هزینه های کم مشغول به کار شده اند . نه به دلیل نیاز مالی . بلکه یک دفتر طراحی می‌تواند سکوی پرتاب شما باشد پس نهایت استفاده را ببرید.

 


حقوق یک تری دی کار

 

برای تری دی مکس و حتی تمام نرم افزار های سه بعدی و طراحی قیمت های مختلف دسته بندی می شود و طبق تعرفه قیمت های سه بعدی می توان برای نمونه کارهای قوی ، قیمت های بالا و برای نمونه کارهای متوسط و ضعیف، قیمت پایین تری را اعلام نمود و قرارداد ها می‌تواند متفاوت باشد ،یادتان باشد شما در مرحله اول یک مهندس معمار و طراح هستید پس باید اطلاعات معماری خود را هم همیشه افزایش دهید و یک پروژه کامل را نجام دهید و در هر بخش حقوق جداگانه دریافت کنید .

مقالات مشابه


پرکاربردترین نرم افزار های معماری

از پرکاربرد ترین نرم افزار های طراحی معماری در ایران، اروپا و امریکا میتوان به ترتیب به نرم افزار معماری تری دی مکس (3Dsmax)، اتوکد (Autocad)، راینو (Rhino)، اسکچاپ (Sketchup)، رویت (Revit)، فتوشاپ (Photoshop)، لومیون (Lumion) اشاره کرد.

جزئیات بیشتر