مقالات طراحی نما

مقالات طراحی نما


نمای ساختمان شما میتواند به دو صورت طراحی شود

  • طراحی نما مدرن
  • طراحی نما کلاسیک

جدای از مدرن یا کلاسیک بودن، یک نما ی زیبا نه تنها خانه شما را از تأثیرات خارجی نگهداری می کند ، بلکه در طراحی داخلی منزل شما نیز نقش مهمی دارد.

پس با مقالات معماری زردستان پیرامون نما ساختمان همراه باشید تا بیشتر با ضوابط و طراحی نمای ساختمان آشنا شوید


 

اصول نورپردازی نمای ساختمان

در این صفحه پیرامون اصول نورپردازی نمای ساختمان و روش های نورپردازی نمای بیرونی و نمای خارجی ساختمان را به همراه اصول و استاندارد های موجود برایتان توضیح میدهیم.نورپردازی نما یکی از مهمترین المان های زیبایی شناختی ساختمان محسوب شده که درک بصری افراد را مورد توجه قرار می دهد و با استفاده خلاقیت در ترکیب تکنولوژی و نورپردازی ، زمینه را برای ایجاد نماهای چالش برانگیز فراهم نموده است که در عین حال سبب زیبایی بیشتر نمای ساختمان می شود .

جزئیات بیشتر
20 طرح نمای کلاسیک و رومی

نمای رومی و نمای کلاسیک امروزه در شهرها ایران برای خود جای ویژه ای باز کرده اند . نمای رومی تهران بویژه مناطق 1 و 2 و 3 و نمای رومی کرج را به وفور می توان مشاهده نمود .به طور کل طراحی نمای ساختمان ها در تهران و کرج و مناطق مجلل نشین دیگر شهرها به سمت نمای رومی جدید و نمای کلاسیک جدید کشیده شده است .البته در دنیا معماران معروف و شاخصی وجود دارند که فقط با سبک کلاسیک یا سبک رومی ساختمان ها را طراحی می کنند .

جزئیات بیشتر
اصول طراحی نما مدرن

قطعا سبک مدرن در طراحی نما و پایدبندی به اصول خلاقانه کار زیاد راحتی نیست.
بر اساس تجربه، طراحی نمایی که در آن اثری از کارهای کلاسیک نباشد و بتوان با احجام ساده و مصالح زیبایی مثل آجر و بتن و سیمان سفید، نمایی طراحی کنیم که مورد پسند کارفرما و مردمی باشد که شاید نمای کلاسیک را به نمای مدرن ترجیح میدهند، قطعا کار ساده ای نداریم.

جزئیات بیشتر
کمیته نما

با توجه به اجباری شدن تاییده کمیته نما کرج و تاییده کمیته نما تهران و ارائه طرح نما در مرحله صدور جواز بایستی مواردی جهت طراحی نماهایی که مورد تأیید شهرداری در مناطق مختلف تهران و کرج قرار گیرند، ارائه گردد.پس قبل از اجرای نما حتما اقدام به تهیه فرم کمیته نما کنید و سپس تاییده نما خود را در کمیته نما شهرداری بگیرید.

جزئیات بیشتر
اصول طراحی نما رومی - نما کلاسیک

بدون شک طراحی نمای ساختمان با سبک نمای رومی جدید یا نمای کلاسیک بی همتا خواهند بود . نمای کلاسیک رومی، نمایی الهام گرفته از سبک قدیم روم و یونان باستان است . سبک معماری کلاسیک با دقت به دوران های گوناگون دارای ستونهای متفاوتی نیز بود .

جزئیات بیشتر
قبل از طراحی نما ساختمان به نکات زیر توجه کنید

در این مقاله سعی میکنیم نکات مهم در طراحی نمای ساختمان راه به همراه اصول و ضوابط طراحی نما را برای شما بیان کنیم.نمای ساختمان، کالبد خارجی بنا و نشان دهنده کیفیت کلی آن است. پس در کنار مقوله زیبایی در طراحی نما ساختمان باید به موارد فنی و ساختمانی نیز توجه شود. مصالح انتخاب شده باید باکیفیت و مقاوم باشند و اجرای ساختمان توسط متخصصان و افراد باتجربه انجام شود.

جزئیات بیشتر
ضوابط عمومی طراحی نمای ساختمان

نمای ساختمان یکی از مهمترین قسمت های طراحی است زیرا رابط بین دو فضای داخلی و خارجی در ساختمان است که وظیفه حفاظت محیط داخل از محیط بیرون را دارد و در واقع چهره ساختمان است.معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران ضوابطی را برای طراحی و اجرای نما به شهرداری های مناطق 22 گانه ابلاغ کرده است. اما متاسفانه در این ضوابط، ایمنی نما که یکی از عوامل مهم و چالش برانگیز در هنگام بحران هایی نظیر سیل و زلزله است مورد بررسی قرار نگرفته است.

جزئیات بیشتر

امروزه توجه به یک نمای زیبا می تواند حس  بسیار خوب و دلپذیری را ابتدا به ساکنین آن ساختمان  و سپس به همسایگان و حتی محیط اطراف انتقال بدهد. یک طراحی نما جدای از مدرن یا کلاسیک بودن، به عنوان یک عنصر زیبایی برای شهر بشمار می آید که اثرات مثبت آن پیش از همه برای کارفرمایان و سازندگان است چون به معماری خلاق و اصولی اعتماد می کنند. بدون شک ساختمانی که نمایی زیبا دارد، قدمی محکم برای فروش موفق و سریع تر برمیدارد. پس می توان هزینه ای که برای طراحی نمای ساختمان مسکونی پرداخته میشود را یک سرمایه گذاری سودمند نامید.

قبل از اینکه به فکر طراحی نمای خود باشید باید به نکات مهمی توجه کنید.متریال هارا بشناسید، از رنگها و تناسبات اطلاعات داشته باشید و نکات مهم که قبل از طراحی نما ساختمان باید به آنها توجه کنیم.قطعا برای اینکه طراحی خوبی داشته باشیم که بتواند در شهرداری و کمیته نما مورد پذیرش قرار بگیرد باید ضوابط طراحی ساختمان در آن رعایت شده باشد. این ضوابط دارای یکسری سخت گیری ها و اصولی در اجرا و طراحی ساختمان است که شاید دانستن آنها خالی از لطف نباشد.

تصمیم گیری راجع به اینکه سبک نما شما چی باشه اگر در شهر های بزرگ مثل تهران یا کرج، اصفهان یا مشهد و... باشید، باید حتما از فیلتری به نام کمیته نما رد بشه. کمیته نمای جایی هست که نمای شمارو بر اساس ضوابط هر منطقه در اون شهر بررسی میکنه و پس از بررسی و تایید طرح نما شما، اجازه ساخت به شما داده میشود.

بین نما مدرن و نما کلاسیک کدوم یکی باید انتخاب کنید؟

نمای رومی | نمای کلاسیک امروزه در شهرها ایران برای خود جای ویژه ای باز کرده اند . نمای رومی تهران بویژه مناطق 1 و 2 و 3 و نمای رومی کرج را به وفور می توان مشاهده نمود.میتوان چند نمونه از نماهای کلاسیک در اینجا ببینید تا بیشتر با کلیات نمای کلاسیک آشنا بشید.نمای رومی ویژگی های مهمی نسبت به سایر نماها دارد که باید به انها توجه داشته باشید.اگر میخواید تاریخچه نما کلاسیک در ایران و جهان را بدانید مقاله نمای کلاسیک را ملاحظه کنید

سبک مدرن جذابیت های زیبا در طراحی دارد ولی طراحی و فکر راجع به کانسپت ایده سخت است. طراحی نمایی که در آن کارهای کلاسیک و زرق و برق رومی توش نباشد و بتوان با احجام ساده، مینیمال و مصالح مثل آجر و بتن  و سیمان سفید، نمایی طراحی کنیم که مورد پسند کارفرما و مردمی باشد که شاید طراحی نمای کلاسیک را به طراحی نمای مدرن ترجیح میدهند، قطعا کار ساده ای نداریم.