بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی

تاریخ درج: 1399/01/28

بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی

 

انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی

 

اگه از اول تو کشور خودت باشی و تصمیم به مهاجرت تحصیلی داری و تمام کشورها از ژاپن گرفته تا فرانسه و آرژانتین و استرالیا رو بخوای به عنوان یه گزینه برای مهاجرت انتخاب کنی، قطعا زمان خیلی زیادی می‌بره تا بخوای اطلاعات موثقی رو در مورد همه این کشورها، اینکه بهترین کشور برای مهاجرت کدام هست و نحوه ورود بهشون و پروسه اقامت چگونه طی میشه. بماند که یه جایی مث کانادا و یا امریکا شرایط و قوانین استان با استان فرق می‌کنه.

به نظر ما راه منطقی این هست که یک فاکتورهایی رو اساس تصمیم گیریمون قرار بدیم، مثل:

 

شرایط اجتماعی

مهاجرپذیر بودن، نژادپرستی، امنیت، آیا جمعیت اون کشور اکثریت بومی هستن یا نه اکثریت مهاجرن؟

 

✅  زبان

می شه بری ونکوور یا تورنتو و تا آخر عمر هم بدون انگلیسی و به سختی زندگی کنی! ولی اگه مقصد شهر و کشوری هست که جامعه ایرانی خیلی کوچیکی داره، قطعا شرایط بدون دونستن زبان آسون نخواهد بود.

 

✅  آب وهوا

خیلی ها کلاً آدم های منعطفی هستن مخصوصاً جوونترها ولی خیلی ها هم به هیچ عنوان حاضر به تحمل گرما و سرمای شدید و طولانی نیستن.

 

اقتصاد کشور و وضعیت کار برای یک مهاجر

یادمه یکی می گف تو سوییس هرکاری رو به مهاجر نمی دن، یا مثلاً تو کانادا گرفتن مجوز در حوزه بهداشت و پزشکی کار راحتی در حد ترجمه یک مدرک نیس!

 

✅ آموزش

خب دانشگاه ها در بعضی از کشورهای اروپایی رایگان هست ولی جایی هم مث کانادا تحصیلات دانشگاهی هزینه زیادی داره مگر اینکه بورسیه و فاند تعلق بگیره. علاوه بر هزینه، اعتبار سیستم آموزشی هم در سطح جهانی خیلی اهمیت داره.

 

خدمات درمانی و سیستم پزشکی

مثلا یکی که از دوستانم با اینکه پیشنهاد موقعیت شغلی عالی در امریکا گرفته بود حاضر به ترک کانادا نبود چون بیمه ای که برای بیماری مادام العمر خانومش اینجا داره رو در امریکا نداره و خب هزینه هنگفتی هست.

 

واحد پول کشور و هزینه ها

بعضیا ترجیح می دن اول یه کشوری برن که ارزونتره و اگه همه چی خوب پیشرفت به جای دیگه برن.

 

حالا بعضی وقتا یکی می خواد دانشجویی مهاجرت کنه و بورسیه بگیره،فقط گزینه اعتبار دانشگاه میاد وسط و همه گزینه ها باهم می رن الویت دهم.ولی وقتی می خوای با بچه ها زندگی رو بریزی تو چندتا چمدون و بری...باید به همه جوانب فکر کرد.

خب ما هم تحصیلی مهاجرت کردیم و خیلی اتفاقی از سواحل کالیفرنیا و تابستون دائمی اومدیم کنار خرس های قطبی و تو زمستان های طولانی،ولی بعد که اطلاعاتم رو بیشتر کردم،دیدم کانادا بیشترین تطابق رو با ملاک های شخصی من داره.

مقالات مشابه


نکات مهم در نوشتن رزومه معماری یا پورتفولیو معماری

پورتفولیو یا رزومه معماری ، معرف یک معمار است که شخصیت کاری و مهارتهای شخصی او در رزومه نشان داده میشود. پورتفولیو معماری (portfolio) برای یافتن شغل مناسب و یا برای گرفتن پذیرش از دانشگاه­های خارج از کشور ( اپلای ).Curriculum Vitae یا همان CV ، اطلاعات تحصیلی، سابقه کاری و حرفه ای.روزمه معماری نیز یک سند مشخصی است که در یک صفحه تهیه می شود

جزئیات بیشتر