هزینه تقریبی و رایج اپلای

تاریخ درج: 1399/02/16

 

موارد رایج هزینه های اپلای شامل موارد زیرند

 

1- اگر زبانتون خیلی قوی نیست اولین هزینه اپلای کلاس های زبان هست که خب هرجا قیمت کلاس ها فرق میکنه.

 

2- هزینه آزمون های زبان برای اپلای و شرکت کننده های کشورهای مختلف فرق میکنه ولی چیزی که من توی سایت برای ایران دیدم ۲۲۵دلار برای تافل، سه میلیون و پنجاه هزار تومن برای آیلتس، ۲۰۵ دلار برای جی آر ای و حدود ۲۵۰ دلار برای جی مت بود. البته میدونید که لازم نیست همه این مدارک رو بگیرید و باید سایت دانشگاه رو چک کنید تا ببینید چی لازم دارید.

 

3- یک هزینه دیگه اپلای مربوط به ترجمه مدارک و آزاد کردن مدرک دانشگاه دولتیه. برا آزاد کردن مدرکتون کاریابی ها یک آپشن دارند که میتونید بلافاصله بعد از فارغ التحصیلی به اون ها بسپارید که بعد از اینکه یک سری روند قانونی رو طی کردین مدرکتون آزاد میشه. شرایط جدید رو نمیدونم و باید خودتون از کاریابی های شهرتون بپرسید. البته برای آقایونی که سربازی نرفتند قضیه فرق میکنه

 

4- اگر دانشگاه بهتون مدرک انگلیسی نمیده معمولا مهر مترجم برا مدرک کافیه و مهر دادگستری لازم نیست. هزینه ی ترجمه هر برگ از مدارک هم الان میانگین یک چیزی بین ۲۸ تا ۵۸ هزارتومانه.
دانشگاه از شما ترجمه ریز نمرات و دانشنامه همه ی مقاطع قبلی رو میخواد.

 

5- گاهی دانشگاه یا سفارت از شما نامه تمکن مالی (حساب بانکی) میخواد برای اپلای که داشتن پرینت حساب با میانگین سه چهار هزار دلار به نرخ دلار دولتی برا سفارت خوبه ولی اگر پذیرش بی فانده بهتره بیشتر باشه

 

6- برای سفارت رفتن و سویس فی (۳۶۰$) و اقامت در یکی از کشورهای سفارت دار مقداری پول لازم دارید که معمولا اقامت ارمنستان ارزونترینه.

 

7- بعد از ورود به آمریکا معمولا حتی اگر فاند کامل دارید چون حقوقتون ماه بعد به حسابتون واریز میشه حداقل یک مقدار پول برای اجاره خونه و وسایل خونه و خورد و خوراک و خرج های جانبی نیاز دارید (بعضی دانشگاه ها ممکنه از همون اول بهتون پول بدن) اینجا اکثرا دانشجوها اوایل بعضی از وسایل خونشون رو از بقیه دانشجوها و دست دوم میخرند که خرجشون کمتر باشه و برای پیدا کردن این وسایل دانشجوها وبسایت ها یا گروه های فیسبوک خاصی رو تو هر شهر دارند که میتونید اول اونارو چک کنید و بعد وقتی حقوقتون رو گرفتید بیشتر خرید کنید. میشه گفت بسته به هر شهر شما حداقل بین ۲۰۰۰-۵۰۰۰ دلار ابتدای کار لازم دارید که باید با خودتون از ایران بیارید. اگر همراهتون همسرتون یا بچه تون میان این هزینه ها تغییر میکنه.

 

8- هزینه فی برای اپلای (آمریکا هر دانشگاه میانگین ۹۰$) فرستادن نمرات زبان به دانشگاه و بلیط هواپیما هم هست.

 

این مواردی که نوشته شده است هزینه تقریبی اپلای و مهاجرت تحصیلی است

source : sarapayitforward

مقالات مشابه


نکات طلایی برای اپلای در رشته معماری!

معماری در خارج از کشور : تحصیل در رشته ی معماری در خارج از کشور، یکی از راه های تحصیلی است که دانشجویان بین المللی از آن برای مهاجرت به کشوری که در زمینه تدریس این رشته، قوی عمل می کند، استفاده می کنند. برای تحصیل در رشته ی معماری در خارج از کشور، معمولا بورسیه هایی برای دانشجویان در نظر گرفته می شود که میزان و شرایط تعلق گرفتن آن، به نسبت دانشگاه و کشور مورد نظر دانشجو متغیر می باشد.

جزئیات بیشتر