آموزش تبدیل فایل اتوکد به پی دی اف

تاریخ درج: 1399/02/13

 

تبدیل اتوکد به پی دی اف

 

تبدیل فایل اتوکد به پی دی اف و فرمت های دیگر

 

مطالبی که در این مقاله پیرامون خروجی گرفتن از اتوکد و تبدیل به فرمت های مختلف برای شما آماده کرده ایم.

  • تبدیل فایل کد به پی دی اف
  • خروجی عکس اتوکد
  • پلات گرفتن در اتوکد
  • پرینت گرفتن در اتوکد

 

شما در اتوکد میتوانید به فرمت های مختلف خروجی بگیرید و فایل اتوکد را به پی دی اف یا عکس تبدیل کنید. از مهمترین و کاربردی ترین آن تبدیل اتوکد به پی دی اف  یا ( تبدیل فایل اتوکد به پی دی اف )هست.البته پلات گرفتن و پرینت گرفتن هم باید تو اولویت آموزش و یادگیری قرار دهید.


 

تبدیل فایل کد به پی دی اف

 

در مرحله اول  برای تبدیل اتوکد به پی دی اف یک کارد به ابعاد A4 یا A3 و... به همراه اطلاعات معماری خود را آماده کرده و پلان خود را داخل آن قرار میدهیم..کادری که در این مثلا استفاده شده A3 هست.

 

تبدیل فایل اتوکد به پی دی اف

 

در مرحله دوم بعد از آماده شدن پلان، P+ctrl را زده و صفحه زیر باز میشود.به مواردی که به رنگ قرمز هست توجه کنید.

 

تبدیل فایل کد به پی دی اف

 

از اولین منو گزینه dwg to pdf برای تبدیل فایل اتوکد به پی دی اف را انتخاب کنید

 

پي دي اف كردن فايل اتوكد

 

از قسمت Paper size، نوع کاغذ خود را انتخاب کنید.توجه کنید که ISO FUll Bleed باشد.

 

خروجی گرفتن از اتوکد با مقیاس

 

از قسمت "what to plot"، گزینه "window" را انتخاب کرده و سپس روی دکمه ">window" را کلیک میکنید

 

تبدیل کد به پی دی اف

 

بعد از زدن دکمه ">window" ،صفحه plot بسته میشود و شما باید در صفحه اتوکد دقیقا کادر نقشه خود را برای تبدیل به پی دی اف انتخاب کنید.

خروجی پی دی اف از اتوکد

 

پس از انتخاب کارد دوباره صفحه پلات باز میشود.تیک Center to plot رابزنید که نقشه در مرکز صفحه باشد. قسمت Scale روی 1 به 0.1 باشد تا نقشه به صورت یک صدم pdf گرفته شود.

 

نحوه پی دی اف گرفتن از اتوکد

 

در مرحله بعدی باید plot style، که برای تعیین ضخامت و رنگ خطوط است را انتخاب کنید.اگر از قبلا پلات استایل معرفی نکردید، باید بسازید یا میتوانید یکی از گزینه های موجود را انتخاب و ادیت کنید.

 

خروجی pdf از اتوکد

 

برای مثال میتوانید گزینه acad.ctb را انتخاب کرده روی دکمه edit کلیک کنید تا پنجره زیر باز شود.در این قسمت شما میتوانید بر اساس رنگ های مختلف، ضخامت های متفاوت بدید.


یعنی اگر در نقشه خود برای دیوار از رنگ شماره 4 استفاده کرده اید، باید از قسمت plot style، رنگ شماره 4 را انتخاب و از قسمت properties، رنگ، ضخامت خط و مشخصات دیگر که مربوط به رنگ شماره 4 هست را به آن نسبت دهید.(بهتر است ابتدا تمامی رنگ ها را انتخاب کرده و color آن را به رنگ مشکی و ضخامت (lignweight) همه رنگ ها را روی 0.9 قرار دهید و سپس رنگ هایی مانند رنگ دیوار که ضخامت بیشتر در نقشه دارند را بالا ببرم )

این کار اندکی زمان بر است ولی یکبار انجام دهید و برای همیشه از ان استفاده کنید

 

تبدیل نقشه اتوکد به pdf

 

پس از اتمام تنظیمات خطوط، روی دکمه apply to layout کلیک کنید تا تنظیمات ذخیره شود. برای پیش نمایش فایل پی دی اف میتوانید روی گزینه preview کلیک کنید

 

خروجی pdf از اتوکد

 

در نهایت اوکی کرده و پی دی اف خود را در محل مناسب ذخیره کنید.


خروجی عکس در اتوکد

برای خروجی گرفتن عکس دقیقا مانند pdf هست. بعد از خروجی گرفتن از pdf، آن زا با adobe reader باز کنید و میتوانید pdf را تبدیل به عکس کنید.

خروجی عکس در اتوکد


پلات و پرینت در اتوکد

برای پلات و پرینت گرفتن دقیقا مانند pdf هست. باید از داخل لیست به جای dwg to pdf، نام پرینتر خود و کاغذ مورد نظر را انتخاب کنید.

مقالات مشابه


چهار ویژگی مهم ویری ( Vray )

وی ری یکی از پلاگین های بسیار سودمند در تری دی مکس است. Vray نیز افزونه مناسبی برای بروز خلاقیت های فردیست.با استفاده از پلاگین ویری می توان نورپردازی را به شکل کاملا طبیعی انجام داده.رندر طبیعی با وی ری.افزونه وی ری نسبت به سایر پلاگین های موجود از سرعت بالاتری برخوردار است.می توان تنظیمات مربوط به دوربین، نقشه ها و منبع نور و هم چنین عمق میدان را به آسانی انجام داد.کیفیت محصول نهایی ایجاد شده توسط وی ری بسیار بالاست

جزئیات بیشتر
سیستم مناسب برای رندرینگ و تری دی مکس

سیستم ها به ابزاری برای رندرینگ معماری مخصوصا در تری دی مکس و لومیون تبدیل شده. این مقاله با معرفی، مشخصات و قیمت سیستم رندرینگ معماری، سعی میکنید شمارا بیشتر در این زمینه راهنمایی کنیم. اما قیمت های بسیار زیاد سیستم رندرینگ معماری آنها تصمیم گیری را حساس تر و سخت تر کرده است. در این مقاله سعی میکنیم سیستم رندرینگ معماری مورد نیاز برای کارهای گرافیکی و رندر ویری و تری دیمکس را معرفی کنیم.پس از اصالت و گارانتی برند، مساله سخت افزار مطرح می شود. در ادامه مهمترین سخت افزار ها برای نرم افزارهای کاربردی معماری چون تری دی مکس، اتوکد، رویت و لومیون معرفی میکنیم.

جزئیات بیشتر