اصول طراحی دکوراسیون نشیمن

تاریخ درج: 1399/02/12

دکوراسیون نشمین

 

 

در این مقاله میتوانید مطالب زیر را در مورد اصول طراحی اتاق نشیمن مطالع کنید :


نکات مهم در طراحی اتاق نشیمن

 

در طراحی اتاق نشیمن سوالات زیاد برای شما پیش می آید که در این مطلب سعی میکنیم اصول و نکات مهم پیرامون دکوراسیون نشیمن برای شما بیان کنیم.با رعایت اصول طراحی دکوراسیون نشیمن ،می توان نمای دیگری از خانه را به نمایش گذاشت که فضای داخلی را متناسب با نوع ابعاد و اندازه ی خانه تغییر داده و با به کار گیری رنگ و طرح های مد نظر ،می توان چیدمان و دکوراسیون دلخواه را به اجرا درآورد.

 

دکوراسیون نشیمن

 

طراحی دکوراسیون نشیمن با توجه به برخی معیار های طراحی و معماری شکل می گیرد که نوع ارائه ی آن به سلیقه ی افراد و ابعاد و نور پردازی و فاکتور های دیگر بستگی دارد.

عناصر اساسی در طراحی از اهمیت زیادی برخوردار بوده زیرا نمای طراحی شده حامل انتقال پیام تصویری خواهد بود از همین رو نوع چینش و زیبایی نما با رعایت اصول طراحی دکوراسیون نشیمن می تواند بر زیبایی شناختی و ادراک بصری مخاطب تاثیر بسزایی داشته باشد .

 

دکوراسیون نشیمن

 

عناصر طراحی را می توان شکل و اندازه و بافت و رنگ ،مد نظر گرفت که طراحی دکوراسیون بر اساس این عناصر طراحی ارائه می شود که کاربرد هر یک از عناصر طراحی در نمای مطرح شده با توجه به نورپردازی و ابعاد، و اندازه ی خانه صورت می گیرد .

اتاق نشیمن یکی از مهم ترین بخش های یک خانه محسوب می شود که افراد خانواده برای استراحت و فعالیت های غیر سمی به آن مراجعه می کنند که  طراحی دکوراسیون نشیمن می تواند با فضاسازی مناسب و مد روز ،طرحی ایده آل ،از چیدمان دکوراسیون نشیمن را ارائه دهد .


پلان مبلمان نشیمن

 

مبلمان، پلان و نحوه ی چیدمان آن یکی از مهم ترین اشکال کاربردی در طراحی دکوراسیون نشیمن است و اثرگذاری پلان مبلمان نشیمن با ذکر این نکته که شکل هر خانه ارتباط مستقیمی با نحوه ی چیدمان آن دارد مهم است. بنابراین باید با به کارگیری تکنیک های متفاوت و با کلی نگری به نمای طراحی ،فضاسازی و چیدمان مبلمان را به خوبی انجام داد .

 

طراحی دکوراسیون نشیمن

 

نوع مبلمان ، تعیین کننده ی طرح اصلی دکوراسیون می باشد که برخی مبلمان ها برای هر نوع فضایی مورد استفاده قرار می گیرند و برخی دیگر بر اساس پارامتریک های خاص خانه انتخاب می شوند .پلان نشیمن نیز می تواند تعیین کننده ی طرح نهایی باشد که بر اساس اصول طراحی دکوراسیون نشیمن انجام می گیرد و موارد زیر باید در طراحی نشیمن بررسی شود :

  • وضعیت ارتباطی بخش های مختلف خانه
  • وضعیت مسیر رفت و آمد
  • ورودی های خانه
  • نقاط مرکزی و مورد توجه در خانه
  • نوع مبلمان

 

اتاق نشیمن

 

در ابتدا ،وضعیت ارتباطی بخش های مختلف خانه می بایست بررسی شود چرا که تحلیل شکل خانه و مسیر رفت آمد ،می تواند باعث شود تا چیدمان مبلمان نشیمن در فضای دنج که رفت و آمد کمتری دارد صورت گرفته و با توجه به طراحی دکوراسیون نشیمن در وضعیت ارتباطی بخش های خانه ، می توان مبل ها را به گونه ای قرار داد که نمایی دلخواه از نشیمن را ارائه دهد.


 اصول طراحی نشمین مدرن

 

ویژگی ها و اصول ی که یک اتاق ساده ی راحتی را به یک نشیمن مدرن تبدیل می کند چندان سخت نبوده و با طراحی دکوراسیون به دکور مدرنیته ی نشیمن مد نظر نزدیک شویم .

اساس و محوریت یک نشیمن مدرن تلویزیون است که به عنوان رکن اصلی در طراحی اتاق نشیمن شناخته شده و با پیدا کردن محل مناسب تلویزیون نشیمن به گونه ای که دیزاین و چیدمان اتاق را بهم نریزد و از زاویه و مسیر دید مناسبی برخوردار باشد ،می تواند علاوه بر سرگرمی، حس آرامش را در اتاق نشیمن القا نماید که برای این کار بهتر است از نصب تلویزیون و چیدمان اطراف آن بهره برد .

 

 اصول طراحی نشمین مدرن

 

به کارگیری ایده های نو و به کارگیری رنگ ها به طرح و فضایی که مد نظر شماست بستگی دارد .

در انتخاب رنگ می بایست جسورانه اقدام کرد که معمولا رنگ خنثی و بدور از هرگونه طرح اضافه در نشیمن مدرن کاربرد دارد که می توان با رنگ های دیگر موجب برجسته سازی فضایی در طراحی دکوراسیون نشیمن شد .

 

ایده دکوراسیون نشیمن

 

رنگ اتاق نشیمن مدرن معمولا طوسی بوده که با تلفیق رنگ هایی نظیر سبز کمرنگ و یا رنگ های رو به روشن فضای مناسبی ایجاد می شود که استفاده از رنگ طوسی در زمینه باعث برجسته سازی دیگر رنگ ها می شود .

استفاده از تخته های چوبی  برای وسایل دکوری همچنین مبلمان ال و نیمه ال و فضا سازی مناسب اطراف پنجره می توان نمایی مدرن و کلاسیک از اتاق نشیمن را به نمایش گذاشت .


اصول طراحی نشیمن سنتی

 

در بین سلایقی که سبک مدرن را می پسندند سلیقه هایی مبنی بر استفاده از طراحی نشیمن به شکل سنتی وجود دارد که بی شک این طراحی دکوراسیون نشیمن طرفداران خاص خود را داشته و از زیبایی خاصی نیز برخوردار است .

 

 

برای طراحی دکوراسیون نشیمن به شیوه سنتی می توان از المان های سنتی در طرح استفاده کرد و برای بخش دکوراسیون آن می توان از سماور ذغالی و پارچه های سنتی و المان هایی که حس سنتی بودن را القا کند استفاده کرد که این المان ممکن است از فردی به فرد دیگر متغیر باشد اما با این حال اساس این چیدمان باید شکل سنتی و دست ساز بشر باشد و به جای مبلمان می توان پشتی یا کرسی و نظایر این را به کار گرفت و پارچه هایی نظیر قالی و گلیم را استفاده کرد که می تواند طراحی دکوراسیون نشیمن را سنتی تر جلوه دهد .


اصول طراحی نشیمن کوچک

 

طراحی دکوراسیون نشیمن کوچک باید به گونه ای باشد که فضای نهایی از لحاظ درک بصری ، بزرگ تر به نظر برسد و در نشمین کوچک، استفاده از طرح های شلوغ پارچه یا مبلمان توصیه نمی شود چرا که باعث کوچک به نظر رسیدن فضا می شود و همچنین استفاده از رنگ های روشن بیشتر توصیه می شود چرا که رنگ های تیره، اتاق را کوچک تر از حد معمول نشان می دهند اما اگر تمایل زیادی به استفاده از رنگ تیره در طراحی دکوراسیون نشیمن دارید بهتر است از رنگ های تیره فقط یک طیف رنگی انتخاب کنید .

 

طراحی نشیمن کوچک

 

با توجه به این که فضای انتخابی ما کوچک است بنابراین می بایست از رنگ های روشن و، وسایل کوچک تر برای دکور ،استفاده کنیم چرا که وسایل بزرگ با اشغال جای زیاد باعث کوچک تر شدن نشیمن می شوند بنابراین استفاده از وسایلی نظیر میز یا صندلی در سایز کوچک تر توصیه می شود .و برای دیزاین کلی نظیر پرده از طرح های ساده ی روشن استفاده شود که فضا را بزرگ تر نشان داده و باعث زیبایی نمای نشیمن می شود .

 

اتاق نشیمن

 

مقالات مشابه


آموزش طراحی پلان مسکونی - نقشه ساختمان

در این مقاله سعی داریم آموزش طراحی پلان در ساختمان های مسکونی را به شما آموزش دهیم.مهمترین قسمت ساختمان تهییه و طراحی نقشه ساختمان است.نداشتن پرتی در ساختمان و جداسازی فضاهای عمومی و خصوصی از ارکان اصلی طراحی پلان است

جزئیات بیشتر