دکوراسیون پذیرایی کوچک شیک

تاریخ درج: 1399/02/11

دکوراسیون پذیرایی کوچک

 

دکوراسیون پذیرایی کوچک

 

اجرای ایده های به روز در جهت استفاده ی هر چه بیشتری از فضای خانه، ما را به سمت طراحی دکوراسیون پذیرایی کوچک و زیبا خواهد برد.

امروزه بیشتر آپارتمان ها دارای متراژ کم بوده و استفاده ی هر چه بیشتر و بهتر از فضای داخل خانه برای داشتن یک دکوراسیون پذیرایی شیک و کاربردی، از اهمیت بالایی برخوردار است.

قسمت پذیرایی هر خانه ای به عنوان یک قسمت ویژه برای پذیرایی از مهمانان یا گذراندن اوقات فراغت در منزل محسوب شده و طبیعتا اجرای ایده های خلاقانه در طراحی آن می تواند به ایجاد حس بهتر از قرارگیری در این قسمت از منزل کمک بسیاری کند.

 طراحی دکوراسیون پذیرایی کوچک باید به گونه ای باشد که از تجمع بیش از حد وسایل و شلوغی این قسمت جلوگیری شود.

استفاده از مبلمان با طراحی ظریف و کوچک و رنگ های روشن در کنار چیدمان وسایل دکوری به تعداد کم و محدود می تواند در بزرگ تر به نظر رسیدن این قسمت موثر باشد.

 استفاده از پرده های رنگ روشن و حریر که نور آفتاب را به راحتی در خانه عبور دهد نیز یکی دیگر از نکات مهم در چیدمان دکوراسیون پذیرایی کوچک محسوب می شود.


رنگ مناسب برای پذیرایی کوچک

 

در صورتی که در طراحی دکوراسیون پذیرایی کوچک از رنگ های سرد و یا تیره بیشتر استفاده شود، کوچک بودن این قسمت از منزل بیشتر به چشم می آید.

همانطور که در قسمت های قبل نیز اشاره شد، استفاده از رنگ مناسب برای پذیرایی کوچک میتواند بسیار موثر واقع شود.

توصیه می شود از میز ناهار خوری در صورت نیاز استفاده شود و اگر نیاز به خرید آن شد، از خرید میز و صندلی های مدل منبتی و طرح های شلوغ و جاگیر اجتناب شود.

 هر چه در طراحی دکوراسیون پذیرایی کوچک از وسایل و اکسسوری های کوچک تر و ظریف تر استفاده شود، فضا را برای استفاده ی راحت تر میزبان و میهمان آماده تر می کند.

دکوراسیون پذیرایی کوچک باید به گونه ای باشد که علاوه بر توجه به زیبایی آن، بتوان احساس آرامش را نیز در آن تجربه نمود.

در مقابل اگر از رنگ های شاد و با تناژ گرم استفاده گردد، زیبایی و حس نشاط بیشتری را به این قسمت از منزل منتقل خواهد کرد.


استفاده از وسایل کاربردی و زیبا برای دکوراسیون پذیرایی کوچک

 

خرید فرش مناسب دکوراسیون پذیرایی کوچک نیز در زیبایی و بزرگتر نشان دادن پذیرایی منزل بسیار موثر است.

همخوانی رنگ های به کار رفته در فرش و پرده ی پذیرایی می تواند موجب ایجاد یک هارمونی زیبا در دید کلی از دکوراسیون پذیرایی کوچک شود.

 همانطور که بهتر است از پرده های حریر و ساده بدون نقش ها و طرح های شلوغ استفاده شود، در خصوص استفاده از فرش نیز همینطور است. اگر فرش خریداری شده دارای نقوش درهم و رنگ های تیره زیاد باشد، بزرگی فضای اطراف را گرفته و احساس کوچک بودن قسمت پذیرایی منزل را دو چندان می کند.

چیدمان دکوراسیون پذیرایی کوچک می تواند بنا بر سلیقه ی افراد مختلف در دو نوع مدرن و کلاسیک صورت گیرد که می توان با رعایت اصول روانشناسی رنگ ها و طرح های مورد استفاده در وسایل این قسمت، هر یک از انواع چیدمان ها را انجام داد.

بسیاری از افراد خواهان اجرای دکوراسیون پذیرایی کوچک کلاسیک هستند و بیشتر از طرح های چوبی و رنگ های همخوان با چوب در خرید وسایل خود بهره می برند.

کسانی که دوست دار سبک مدرن هستند نیز استفاده از اکسسوری های به روز و با رنگ های متنوع و شاد را برای چیدمان دکوراسیون پذیرایی کوچک خود می پسندند.

به هر حال آنچه که در طراحی داخلی پذیرایی کوچک زیبا و شیک اهمیت دارد، توجه به کاربردی بودن لوازم مورد استفاده برای این قسمت از منزل و انتخاب درست آنها برای در کنار هم قرار گرفتن است تا در نهایت بتوان یک هماهنگی زیبا را در این قسمت از خانه مشاهده نمود.

 

مقالات مشابه


اصول طراحی کابینت

بدون شک اصلی ترین بخش هر آشپزخانه ای، کابینت های آن می باشد، کابینت های مدرن نقطه مقابل کابینت های کلاسیک هستند و با درهای کاملا ساده، از هرگونه تزیینات و جزئیات اضافی به دورهستند. مورد دیگر که در طراحی آشپزخانه زیبا و کاربری ، اپلاینس می باشد. که شامل وسایل برقی همچون یخچال، گاز، فر، ماکروفر و...است. انتخاب صفحه کابینت مناسب، زیبایی آشپزخانه شما را از صدچندان خواهد کرد. یک نکته مهم که در طراحی آشپزخانه خود نباید آن را فراموش کنید مثلث کار است.

جزئیات بیشتر
مهم ترین سبک های دکوراسیون داخلی را بشناسید

سبک دکوراسیون داخلی،سبک های معماری داخلی،سبک مدرن،سبک ویکتوریایی،سبک نئوکلاسیک،سبک صنعتی،سبک مینیمال،سبک روستیک،سبک انتقالی
سبک دکوراسیون داخلی به عنوان بخشی از سبک های الهام بخش جهت طراحی داخلی شناخته شده و با تنظیم عناصر سبک های دکوراسیون داخلی ، می توان طرحی ایده آل از شکل و سبک مد نظر را به نمایش گذاشت که نتیجه ی مطلوب و اثربخشی در زیبایی نمای دکوراسیون را موجب می شود .

جزئیات بیشتر