بهترین زمان برای شروع مکاتبه و اپلای معماری

تاریخ درج: 1399/02/09

زمان-شروع-اپلای-معماری

 

بهترین زمان اپلای برای شروع مکاتبات با اساتید دانشگاه ها

 

پاسخ به یک سوال مهم که خیلی هاتون میپرسید: اگر قصد مهاجرت تحصیلی داریم بهترین زمان برای اپلای یا به طور کلی زمان اپلای دانشگاه ها کی هست؟


اگر قصدتون اپلای کردن هست و در حال حاضر دانشجو یا مشغول کار کردن روی پایان نامتون هستید همچنان میتونید پروسه اپلای رو شروع کنید. در ضمن برای شروع مکاتبه با اساتید دانشگاه یا دیرکتور دانشکده نیازی به داشتن مدرک زبانتون ندارید مدرک زبان رو به همراه مدارک دیگه موقع اپلای کردن باید بفرستید. ولی حین مکاتبه خوبه که زمان امتحان زبانتون مشخص باشه و به استاد مثلا بگین ضرف یکی دوماه آینده در فلان روز امتحان دارین.
نوشتن ایمیل خوب و گرامر صحیح و غلط املایی نداشتن به استاد ثابت میکنه که شما سطح زبانتون خوبه پس حواستون به ایمیل هاتون باشه


نکته اول: اگر دانشجو هستید و به مهاجرت تحصیلی فکر میکنید در طول دوران تحصیلتون زبان و رزومتون رو قوی کنید و در صورت امکان برای دانشجوهای ارشد بهتره مقاله بنویسید و تابستان قبل از سال آخر شروع به مکاتبه با اساتید کنید تا زمان اپلای برای شروع مکاتبه با استاد را از دست ندهید (اینجوری میتونید بلافاصله بعد از اتمام اون مقطع، مقطع بعدی رو شروع کنید)


نکته دوم: اگر بین دو مقطعتون رمان ریاد فاصله افتاده است سعی کنید مقاله بنویسید و کارهای پژوهشی انجام بدین، به یک کار مرتبط با رشتتون حتی به صورت کارآموزی مشغول بشید و در صورت امکان تدریس کنید (مخصوصا برای مقطع دکتری خیلی برای رزومه مهمه)


نکته سوم: پروسه اپلای و مکاتبات با اساتید یا دیرکتور دانشکده رو اگر بهار و تابستان یک سال شروع کنید بسته به ددلاین دانشگاه ها تا آبان و حداکثر برای بعضی ها تا اواسط دی ماه اون سال وقت دارید که نمره زبانتون رو به همراه بقیه مدارک بفرستید.


نکته چهارم: برای امتحان زبان وقت کافی بذارید چون معمولا ۲-۳ هفته طول میکشه تا نمره زبانتون به دستتون برسه و اگر خوب نباشه در صورتیکه بخواین دوباره امتحان بدین باید قبل از ددلاین اپلای وقت کافی داشته باشید.


source : sarapayitforward

مقالات مشابه


نمونه پورتفولیو معماری برای پذیرش - دانلود رایگان پورتفولیو معماری

در این مقاله نمونه پورتفولیو معماری که برای پذیرش از دانشگاهای مطرح معماری دنیا اقدام کرده اند، برای دانلود قرار میدهیم.همچنین برای انجام پورتفولیو معماری خود میتوانید با ما تماس بگیرید. پورتفولیو معماری مجموعه ای از تصاویر و نمونه کارهایی است که دانشجویان معماری برای اپلای به استاید مورد نظر ارسال میکنند تا آن ها با دانشجویان بیشتر آشنا شوند

جزئیات بیشتر
نکات طلایی برای اپلای در رشته معماری!

معماری در خارج از کشور : تحصیل در رشته ی معماری در خارج از کشور، یکی از راه های تحصیلی است که دانشجویان بین المللی از آن برای مهاجرت به کشوری که در زمینه تدریس این رشته، قوی عمل می کند، استفاده می کنند. برای تحصیل در رشته ی معماری در خارج از کشور، معمولا بورسیه هایی برای دانشجویان در نظر گرفته می شود که میزان و شرایط تعلق گرفتن آن، به نسبت دانشگاه و کشور مورد نظر دانشجو متغیر می باشد.

جزئیات بیشتر