پلاگین های تری دی مکس در معماری

تاریخ درج: 1399/01/29

پلاگین های مهم در تری دی مکس

 

پلاگین های تری دی مکس در معماری

 

زمانی که شما با نرم افزار پرکاربردی مثل تری دی مکس کار میکنید، قطعا به پلاگین هایی برای بالا بردن سرعت خود در رندرینگ و مدلینگ نیاز دارید. یکی از مهمترین آنها پلاگین ویری هست که میتونه قدرت و کیفیت بالایی از نورپردازی و رندر به ما بده و پلاگین های مهم دیگری که شما در کار با نرم افزار 3dsmax در رشته معماری به آن نیاز دارید.

لیست مهمترین پلاگین های کاربردی تری دی مکس برای معماران :

  • ویری - Vray
  • کرونا - Corona
  • iToo Software
    • Forest pack pro
    • Rail clone
  • MultiScatter
  • Citytraffic
  • Ghost town

پلاگین ویری

 

پلاگین رندر ویری ( Vray Render plugin )

 

وی ری یکی از پلاگین های بسیار مفید و کاربردی و موتور رندر قوی در بسیاری از نرم افزارهای پرکاربرد معماری و گرافیک چون تری دی مکس، رویت، مایا، اسکچاپ و... می باشد که تمام طراحان، یا دوستداران هنر و گرافیک برای بهره مندی از خروجی باکیفیت از پلاگین vray که یکی از بهترین پلاگین هاست استفاده میکنند.

سال ۱۹۹۷ اولین ورژن این پلاگین مهم روانه بازار شد و با گذشت مدت زمان بسیار اندکی توجه بسیاری از طراحان سه بعدی را به خود جلب نمود مخصوصا در ایران و البته بسیاری از کشورهای دیگر در اروپا و امریکا.

محبوبیت بسیار زیادی که این پلاگین در بین معماران دارد باعث شده که بیشتر دانشجویان رشته معماری در ابتدا اقدام به آموزش پلاگین ویری برای نشان دادن و ارائه نصاویر رئال و واقعی از طرح‌های خود ‌کنند.

 

 

دانلود آخرین ورژن پلاگین ویری

( Vray Plugin )


پلاگین کرونا

 

پلاگین رندر کرونا ( Corona Render plugin )

 

پلاگین کرونا  Corona Render  یک موتور جدید رندرینگ است که بعد از ویری توانست جایگاه خوبی در بین معماران و هنرمندان گرافیک بدست آورد که کیفیت و قدرتی بسیار بالاست.استفاده از کرونا به مراتب از ویری آسانتر است یا این حال کیفیت بسیار عالی دارد. Corona از قدرت پردازنده CPU برای رندر گرفتن استفاده میکند.شما میتوانید با استفاده از تکنیک هایی صحنه های ویری را به کرونا و کرونا را به ویری تبدیل کنید. کار کردن پلاگین کرونا بسیار آسان است و البته سرعت و کیفیت بسیار خوبی دارد.

سه ویژگی کرونا

  • برای افرادی که vpu ضعیفی دارند و در زمان کم کیفیت بالا میخواهند مناسب است
  • پشتیبانی از متریال و دوربین تری دی مکس
  • امکان تبدیل نورها و متریال موتور رندر های دیگر مثل ویری و منتال ری به موتور رندر کرونا با اسکریپت corona converter .

 

دانلود آخرین ورژن پلاگین رندر کرونا

( Corona Render Plugin )


پلاگبن فارست Forest pack pro

 

پلاگین iToo Software

 

پلاگین ساخت جنگل و پوشش های گیاهی فارست Forest Pack Pro

 

Forest Pack یکی از بهترین پلاگین های تری دی مکس در ضمینه پراکنده کردن درختان و گیاهان میباشد.پلاگین فارست دارای مجموعه ای از بهترین گیاهان و درختان زیبا که به صورت پروکسی در صحنه و بر روی سطح پخش میشوند و شما میتوانید سطح زیادی از درختان را بدون کاهش سرعت در هنگام کار و حتی در زمان رندرِینگ داشته باشید.پلاگین Forest Pack Pro الگوریتم بسیار حرفه ای دارد که میتوانید آخرین نسخه از فارست را از لینک زیر دانلود کنید.

 

دانلود آخرین ورژن پلاگین فارست  

( Forest Pack Pro )


RailClone Pro

 

RailClone Pro  پلاگین دیگری است از مجموعه فارست که برای سه بعدی سازی مدل های هندسی مانند انواع نرده، خیابان، دیوارها و فنس ها مورد استفاده قرار میگیرد.توسط پلاگین railclone مدل سازی های پیچیده پارامتریک نیز میتوان انجام داد.پلاگین RailClone Pro الگوریتم بسیار حرفه ای دارد که میتوانید آخرین نسخه از فارست را از لینک زیر دانلود کنید.

 

دانلود آخرین ورژن پلاگین 

( RailClone Pro )

 


پلاگین MultiScatter

 

 

MultiScatter پلاگینی بسیار کاربردی برای پخش کردن ابجکتهای سنگین به صورت پروکسی در داخل تری دی مکس است.این پلاگین هم با موتور رندر vray کار میکند و هم Mentalray.

 

 

دانلود آخرین ورژن پلاگین 

( MultiScatter )

 

مقالات مشابه


نکاتی قبل از شروع کار با نرم افزار تری دی مکس

قبل از شروع کار با نرم افزار تری دی مکس.برنامه تری دی مکس در زمان کوتاه و اندک قابل یادگیری نیست.مشکلات کاربران سیستم های قدیمی برای کار کردن با تری دی مکس است.توانایی مدلسازی پیچیده بر پایه mesh یا nurb. حجم منابع آموزشی بسیار زیاد.پلاگین های نا محدود.تری دی مکس. گرفتن رندر و خروجی قوی مستلزم زمان و تمرین بسیار است

جزئیات بیشتر