اصول طراحی نما مدرن

تاریخ درج: 1399/01/19

نمای ساختمان مدرن

 

سبک مدرن در طراحی نما

 

قطعا سبک مدرن در طراحی نما و پایدبندی به اصول طراحی نمای مدرن خیلی راحت نیست.

بر اساس تجربه، طراحی نمایی که در آن اثری از کارهای کلاسیک نباشد و بتوان با احجام ساده و مصالح زیبایی مثل آجر و بتن  و سیمان سفید، نمایی طراحی کنیم که مورد پسند کارفرما و مردمی باشد که شاید طراحی نمای کلاسیک را به طراحی نمای مدرن ترجیح میدهند، قطعا کار ساده ای نداریم.

در این مقاله سعی میکنیم نشان دهیم یک نمای مدرن به چه معناست. با استفاده از ترکیبی از چوب ، گچ ، بامبو ، شیشه و بتن، که بتوان به طور مستقیم در ظاهر اصلی نما شلیک شوند و بتواند همخوانی زیبایی با محیط اطراف داشته باشد.

در ادامه به بررسی اثاری زیبا از طراحی مدرن میپردازیم که دید ما را به سبک مدرن باز کند.


Fran Silvestre –  Hofmann house

 

منظره ای مرکب که با باغ ها احاطه شده است ، یک قطعه بزرگ و دراز با نمای دور از دریا و نسیم دلپذیر. این آغازگر جستجو شده و خوش شانس این داستان است.

یک پوشش در جهت طولی زمین با شکل "T" است که در آن فضا بوجود امده است. این هندسه به ما اجازه می دهد دریا را احساس کنیم ، از چشمان که بسیار کنجکاو هستند، احساس زندگی بدون همسایگان را محافظت کنیم. این کمک می کند تا در طول تابستان خورشید جنوبی کنترل شود و به شما اجازه می دهد در زمستان از آن عبور کند.

 

طراحی نما مدرن

 

سادگی و زیبایی به همراه خطوط دقیق از ویزگی های این ساختمان مدرن است.این بنا قطعا اصول طراحی نمای مدرن را به خوبی رعایت کرده است. این رنگ سفید نه تنها دقیق است بلکه شکننده است زیرا خطا را نمی پذیرد.می تواند از گچ ، سنگ یا سرامیک ساخته شود ، بدون وقفه در سایت قرار داده شود ، هرکدام به یک عملکرد خاص پاسخ می دهند.

 

طراحی مدرن

 

این لباس یا مد نیست. این رنگ سفید به عنوان پوستی تنظیم شده است که میزبان وسایل و امکاناتی باشد که یک ساختمان مدرن باید در اختیار داشته باشد و بر فضای و محتوای آن تأکید می کند. برگرفته از ایده اصلی معماری است.

این پروژه نتیجه یک تحقیق دقیق و ژرف است.


EMBAJADOR BUILDING

 

بازی با حرکت نور و بازشوها در طبقات و پویایی در تمامی نما کاملا هویداست.معمار فقط معماری نمیداند.متفاوت فکر میکند.متفاوت خلق میکند و متفاوت اجرا میکند

 

نمای مدرن ساختمان

نمای مدرن


نمای ساختمان اداری اطلس

 

نمای مدرن اطلس

ساختمان بسیار زیبا با طراحی نما سبک مدرن که توسط معماران خوش ذوق ایرانی چون محسن مریزاد، رها اشرفی، احمد بطحایی، مرضیه زاد طراحی شده است.استفاده از رنگ سفید سیمان و ترکیب آن با خطوط مشکی، باعث ایجاد فرم های سیال در نما شده است.

موقعیت: ایران، همدان
جنس مصالح نما: سیمان، شیشه


نمای ساختمان Cedrus Residential

 

نما مدرن

 

تراکم و توزیع آن در تهران ریشه اصلی بسیاری از موضوعات مرتبط با ساختمان و سازه در این شهر است و طیفی از مشکلات در زیرساخت ها و همچنین طراحی شهری را بوجود آورده است.اصلاح مداوم در مقررات مربوط به مناطق اشغالي ساختمان باعث شده است كه تفاوت قابل توجهي در ارتفاع ساختمانها در نواحي مختلف شهر تهران به وجود آيد.

ساختمان هایی که از نزدیک به یکدیگر متصل شده اند ، مفاتی به نام نمای سوم ایجاد می کنند.از طرف دیگر ، در جو اجتماعی و سیاسی فعلی شهری مانند تهران ، تضاد و حتی تعارض بین سبک زندگی خصوصی و عمومی مردم به مسائل چالش برانگیز غیرقابل حل منجر می شود.

مهمانی ها و همچنین در مکان های خصوصی و نیمه خصوصی آنها با زندگی عمومی قابل مقایسه نیست که از بعضی جنبه ها به مراتب محدودتر و حتی ممنوع است.

بالکن ها به عنوان منطقه بافر ، بین ضعف قوانین عمومی و آزادی خصوصی قرار دارند و صحنه ای از تمایز گیج کننده ایجاد می کنند.

این پروژه سعی دارد با نگاهی به بالکن ها به عنوان یک مرز ترکیبی پر تنش بین این دو جهان به روشی جدید برای مقابله با مشکلات نمای سوم و بهبود نگاه شهری.

این ساختمان از نوع شناسی تا ارتفاع مجاور و بالاتر از آن پیروی می کند که با تغییر نقشه ، تنش ها و تضادها از شکل و پروفیل های ویندوز شروع می شود و تا سرانجام در تراس و کنسول شکوفا می شود.

نوع معماری ساختمان سعی می کند با طراحی چند لایه ای از حجم ، نمای راه راه و همچنین با توجه به محل قرار گرفتن تراس ها و مصالح به کار رفته در ساختمان ، نگرانی سوم نمای مدرن را برطرف کند.

در نما از آجر به عنوان اصلی اصلی ساخت و ساز ، قصد تکتونیکی و بیان زیبایی شناختی استفاده شده است. آجرها الگوهای مختلفی را می بینند که بر روی هر یک از نوارهای جلد نما نشسته اند و از طریق برخی خطوط ، فواصل و بافت های متنوعی را ایجاد می کنند که به راحتی قابل تشخیص هستند.


خانه آلومینیومی Aluminum House

 

یک منظره تلفیقی که توسط باغ هایی با درختان بزرگ در کلان شهر مادرید احاطه شده است ، نقطه شروع خوشبختی این خانه است.این ساختمان زیبای مدرن از جنبه افقی، فقط یک طبقه را نشان می دهد و با تناسباتی که با درختان محیط اطراف خود دارد، زیبایی آن را دوچندان کرده است.
 

طراحی نما مدرننمای مدرن


خانه CJ

 

نمای متفاوت و منحصر به فرد و جذاب از ساختمانهای مسکونی مدرن.

 

سبک طراحی مدرن

 

بسته بودن نمای اصلی و در مورد نور که به نظر در خانه احساس نگرانی میشود اما تعداد بازشوهایی که به طرف داده شده و چراغها راه حلی برای آوردن نور به خانه است که به نظر می رسد از جلو مسدود شده است.

 

مقالات مشابه


اصول نورپردازی نمای ساختمان

در این صفحه پیرامون اصول نورپردازی نمای ساختمان و روش های نورپردازی نمای بیرونی و نمای خارجی ساختمان را به همراه اصول و استاندارد های موجود برایتان توضیح میدهیم.نورپردازی نما یکی از مهمترین المان های زیبایی شناختی ساختمان محسوب شده که درک بصری افراد را مورد توجه قرار می دهد و با استفاده خلاقیت در ترکیب تکنولوژی و نورپردازی ، زمینه را برای ایجاد نماهای چالش برانگیز فراهم نموده است که در عین حال سبب زیبایی بیشتر نمای ساختمان می شود .

جزئیات بیشتر