کابینت ممبران زیبایی و ظرافت منزل شما

تاریخ درج: 1399/01/19

 

کابینت ممبران

 

کابینت ممبران زیبایی و ظرافت منزل شما!

 

این روزها کابینت ممبران به دلیل زیبایی در ظاهر و ظرافت در طراحی و نمایی که به آشپزخانه و منزل شما به ارمغان می آورد مورد استقبال خیلی ها قرار گرفته است. اما  کابینت ممبران چیست؟ و از چه متریالی در ساخت این نوع از کابینت ها استفاده می شود؟ در ادامه سعی داریم به طور کلی با بررسی کامل کابینت ممبران و همچنین قیمت و رنگ بندی آن و البته مزیت و معایب آنها بپردازیم. با ما همراه باشید.


معرفی کابینت ممبران

 

برخی از افراد بر این باورند که کابینت ممبران از مواد اولیه ی خاصی استفاده می شود در حالیکه چنین نیست بلکه این نوع از کابینت ها تنها در نوع ساخت و طراحی با کابینت های دیگر در بازار اختلاف دارند.

برای ساخت کابینت های ممبران از چوب طبیعی و یا ام دی اف خام و یا نئوپان استفاده می شود و سپس روکش خاصی بر روی آن اعمال می گردد. ممکن است بپرسید چه تفاوتی بین این نوع از کابینت ها و سایر دیگر این محصولات موجود است؟ در پاسخ می توان گفت که روکش به کار رفته در این محصولات تفاوت عمده ی آنها می باشد. روکش کابینت ممبران که از آن به عنوان وکیوم نیز یاد می شود توانایی این را دارد که کابینت های ساخته شده را از هر گونه آلودگی و گردوغبار در امان نگه دارد معمولا جنس روکش های استفاده شده PVC می باشد. 


وکیوم چیست؟

 

مهم ترین مساله این است که باید بدانید وکیوم نام یک مصالح کابینت و یا نوعی چوب و ام دی اف نیست! وکیوم روکشی است که برای روی ام دی اف خام یا نئوپان و یا سایر صنایع چوبی که نیاز به روکش دارند کشیده می شود. بنابراین این پرسش که وکیوم بهتر است یا ام دی اف مفهمومی ندارد و مقایسه درستی نیست. روند تولید روکش وکیوم به صورتی است که هیچ هوایی بین سطح زیرین و روکش قرار نمی گیرد و این مساله باعث می شود که روکش کاملا روی سطح بچسبد. روکش ممبران عمدتا برروی ام دی اف  کشیده میشود. روند کار به این صورت است که  روی این متریال های خام در صورت نیاز و با توجه به طراحی از قبل ابزار زده شده وسطح آن با چسب و رزین آغشته می شود. سپس به کمک تکنولوژی مخصوصی که در فیلم زیر مشاهده می کنید، روکش ممبران برروی اون کشیده شده و اصطلاحا وکیوم میشود.

در ویدیو زیر میتوانید آموزش کابینت وکیوم را ببینید


 

کابینت ممبران


رنگ های کابینت ممبران

 

 رنگ های مختلفی برای کابینت های ممبران موجود است ولی قبل از اشاره به تنوع رنگ این نوع از کالاها لازم به ذکر است که انجام حکاکی های خاص بر روی سطح آنها از دیگر ویژگی های بارز می باشد که وکیوم یاد شده بر روی همین کابینت های ابزار خورده اعمال می گردد. وجود تنوع وسیع در رنگ کابینت ممبران سبب شده است که خریدار حق انتخاب بیشتری داشته باشد و متناسب با سلیقه ی فردی و البته دکوراسیون منزل خود مناسب ترین نوع رنگ این محصولات را انتخاب کند. از جمله رنگ های پر طرفدار کابینت ممبران:

  • کابینت سفید

  • کابینت کرم طلایی

  • کابینت سفید طلایی

  • کابینت قهوه ای

  • کابینت رنگ صدفی

  • کابینت رنگ چوب

می باشد. که با دکوراسیون منزل شما می تواند به راحتی سازگار گردد. البته در صورت دلخواه می توانید رنگ خاص این نوع از محصولات را به طور اختصاصی سفارش دهید. گفتنی است که کابینت ممبران نه تنها دارای تنوع بسیار زیاد در رنگ می باشد بلکه از لحاظ طراحی به کار رفته برای ساخت آنها نیز تنوع زیادی در دسترس می باشد.  


مدل کابینت ممبران

 

بهترین رنگ کابینت ممبران

 

بهترین رنگ کابینت ممبران رنگی است که با دکوراسیون سایر لوازم خانگی شما سازگاری کافی دارد. نمی توان اظهار نظر قطعی در مورد اینکه یکی از رنگ های کابینت ممبران نسبت به دیگری اولویت دارد مطرح کرد. برای مشاهده ی انواع رنگ بندی این نوع از کابینت ها نی توانید به اولین صفحه ی وب سایتمان مراجعه کنید و یا از طریق تماس با همکاران ما در بخش فروش کاتالوگ کامل این محصولات را به دست آورید. قابل توجه است که از آنجا که کابینت های ممبران به عنوان نوع کابینت های کلاسیک یاد می شود استفاده از آنها در محیط های کلاسیک معمولا زیبایی منحصر به فردی خواهد داشت همچنین اگر به دنبال دکوراسیون مدرن هستید استفاده از این نوع کابینت ها انتخاب ایده آلی نخواهد بود به همین دلیل قبل از ثبت سفارش سعی  کنید جنبه های مختلف آن را مورد بررسی قرار دهید.


کابینت ممبران سفید طلایی

 

معایب و مزایای کابینت ممبران

 

در ادامه به بررسی کامل مزایا و همچنین معایب کابینت ممبران خواهیم پرداخت با مطالعه موارد زیر می توانید اطلاعات کامل از ویژگی این نوع از محصولات به دست آورید و با ارزیابی بودجه ی درخواستی در صورت تمایل آنها را انتخاب کنید.

 

از جمله مهمترین مزیت های کابینت ممبران:

کابینت های ممبران بسیار لوکس و شیک هستند به همین دلیل از مزایا مهم آن این است که می توانند به طور جدی فضای منزل شما را زینت بخشند

طرح های مختلفی برای کابینت های ممبران موجود است که خریدار می تواند با توجه به سلیقه  خود مناسب ترین آنها را انتخاب کند

رنگ های مختلفی برای کابینت ممبران در بازار موجود است که به راحتی با سایر لوازم و البته دکوراسیون خانه می تواند سازگار باشد.

کارایی و کیفیت کابینت های ممبران به دلیل استفاده از روکش بر روی آنها بیشتر است در واقع وکیوم به کار رفته بر روی این نوع از محصولات سبب شده است که طول عمر مفید آنها افزایش یابد.

 

از جمله مهمترین معایب کابینت ممبران:

همانطور که در بخش های قبلی اشاره شده از معایب این کابینت این است که پس از ساخت این نوع از کابینت ها وکیوم یا پوشش کاملی بر روی سطح آنها انجوم می شود حالت اگر کابینت انتخاب شده دارای حکاکی ظریف و بسیاری باشد در این صورت ممکن است وکیوم صورت گرفته به طور کامل انجام نشود به همین دلیل پیشنهاد ما آن است که از انتخاب کابینت هایی با طرح های بسیار ظریف خودداری کنید تا اطمینان کامل داشته باشید پوشش کامل انجام شده است.

اگر وکیوم انجام شده با دقت کافی صورت نگیرد و از انواع چسب های قوی برای این منظور استفاده نشود در این صورت با گذر زمان بخش بین روکش و البته سطح کابینت باد می کند و زیبایی آن تحت کنترل قرار می گیرد.

 از دیگر مشکلات موجود می توان به اقدامات تعمیر این نوع از کابینت ها بپردازیم .زمانی که قصد اضافه کردن بخش خاص به کابینت و یا تعمیر آن هستید در این صورت پیدا کردن رنگ روکش استفاده شده به این آسانی نخواهد بود.

از سوی دیگر روکش به کار رفته بر روی کابینت ممبران به شدت به نور حساسیت دارد به همین دلیل ممکن است در معرض آفتاب در مدت زمان کوتاه تغییر رنگ دهد البته کارایی آنها به زور جدی به کیفیت و مرغوبیت محصول نیز وابسته است.


 

قیمت کابینت ممبران

 

قیمت کابینت ممبران

 

پارامترهای مختلفی بر قیمت کابینت ممبران تاثیر گذار است که از جمله آنها می توان به :

  • رنگ کابینت
  • روکش به کار رفته بر روی کابینت
  • طرح کابینت
  • ابعاد کابینت
  • ضخامت کابینت
  • حکاکی به کار رفته بر روی کابینت

 


کابینت ممبران


 

تفاوت  کابینت ممبران و کابینت هایگلاس

 

حال اگر قصد خرید کابینت ممبران دارید ممکن است بپرسید چه تفاوت هایی میان کابینت ممبران و های گلاس است و این نوع از کابینت ها در مقایسه با کابینت های هایگلاس چه مزیت هایی دارد ؟ در ادامه به بررسی کوتاهی در مورد تفاوت بین این دو نوع از کابینت ها خواهیم پرداخت.

برای اینکه بتوانید میان یکی از دو کابینت ممبران یا های گلاس یکی را انتخواب کنید باید ابتدا ویژگی های هر کدام ( مزایا و معایب ) را با توجه به سلقه خود و خانواده مقایسه کنید و بعد یکی از دو مورد را انتخواب کنید.

1- طبعا قیمت کابینت ممبرای بالاتر از کابینت هایگلاس است.

2-در کابینت هایگلاس نمیتوان از ابزار زیاد استفاده کرد ولی کابینت ممبران قابلیت زیادی در ابزار دارد.

3- در کابینت ممبران به علت مات بودن سطح چوب، لک پذیری بسیار پایینن تر از کابینت هایگلاس است

4- کابینت های ممبران مقاومت پایینتری نسبت به هایگلاس دارند

5- اگر کابینت ساز ممبران اجرای خوبی انجام  ندهند کیفیت آن بسیار پایین تر از کابینت های گلاس میشود.

6- هر دو کابینت خش پذیر و به اجسام تیز حساس هستند

 

مقالات مشابه


آموزش طراحی پلان مسکونی - نقشه ساختمان

در این مقاله سعی داریم آموزش طراحی پلان در ساختمان های مسکونی را به شما آموزش دهیم.مهمترین قسمت ساختمان تهییه و طراحی نقشه ساختمان است.نداشتن پرتی در ساختمان و جداسازی فضاهای عمومی و خصوصی از ارکان اصلی طراحی پلان است

جزئیات بیشتر
طراحی آشپزخانه کوچک

دیزاین و طراحی آشپزخانه کوچک نیز می تواند زیبا و کاربردی باشد به شرطی که ایده های هوشمندانه برای کوچک بودن آن ارائه شود.طراحی جایی برای زخیره سازی مهم ترین فاکتور در آشپزخانه های کوچک است.فضاهای کنجی آشپزخانه می توانند فضای نگه داری زیادی داشته باشند.

جزئیات بیشتر