نکات طلایی برای اپلای در رشته معماری!

تاریخ درج: 1398/12/22

نکات طلایی برای اپلای در رشته معماری!

 

 

معماری در خارج از کشور : تحصیل در رشته ی معماری در خارج از کشور، یکی از راه های تحصیلی است که دانشجویان بین المللی از آن برای مهاجرت به کشوری که در زمینه تدریس این رشته، قوی عمل می کند، استفاده می کنند. برای تحصیل در رشته ی معماری در خارج از کشور، معمولا بورسیه هایی برای دانشجویان در نظر گرفته می شود که میزان و شرایط تعلق گرفتن آن، به نسبت دانشگاه و کشور مورد نظر دانشجو متغیر می باشد.برای اپلای در رشته معماری با زردستان همراه باشید


معماری در خارج از کشور

 

اخذ مدرک کارشناسی معماری 3 تا 4 سال زمان می برد که در پایان مدرکی تحت عنوان bsc و ba به دانشجو داده می شود.

گرایش های رشته ی معماری عبارتند از: مهندسی معماری، فناوری معماری، معماری داخلی، معماری تاریخی، طراح معماری، معماری و طراحی مناظر. دانشجویان سال دوم می توانند در هر کدام از این گرایش ها بنا به سلیقه و انتخاب خود، تخصص کسب نمایند.

دانشجویان متقاضی تحصیل در رشته ی معماری در خارج از کشور می تواند یکی از دانشگاه های زیر را برای ادامه ی تحصیل در زمینه ی رشته ی خود انتخاب کرده و در پایان تحصیلات، فردی متخصص در این زمینه با بالاترین سواد علمی باشند

دانشگاه MIT آمریکا، کالج سلطنتی هنر لندن، دانشگاه فنی دلف هلند، دانشگاه کالیفرنیا در برکلی، دانشگاه ملی سنگاپور، دانشگاه هاروارد، دانشگاه توکیو، دانشگاه تسینگوا چین


برترین دانشکده های معماری در خارج از کشور

 

1. دانشکده ی ASSOCIATION انگلستان: قدیمی ترین دانشکده ی معماری در این کشور است که دوره های آموزشی آن به دو دوره ی قبل و بعد از لیسانس تقسیم می شوند. که دانشجو در هر کدام از آن ها دوره‌های ویژه‌ای مانند، خانه‌سازی و شهرسازی، چشم‌انداز شهری، تاریخ و نظریه‌ها، تکنولوژی های نوپا طراحی محیط‌های بادوام و ماندگار و آزمایشگاه تحقیقاتی طراحی را طی می کند.

2. دانشکده معماری دانشگاه ETH ZURICH-DARCH ، سوئیس: یکی از دانشکده های برتر در دنیاست که در سال 2012 رتبه ی دواردهم را کسب کرد. تعداد زیادی از فارغ التحصیلان این دانشکده در سال های مختلف برنده ی جایزه ی نوبل بوده اند که از جمله آن ها می توان Pritzker، Turing و Fields Medal را نام برد.

3. دانشکده معماری دانشگاه هاروارد، آمریکا : برنامه های آموزشی این دانشگاه به دو بخش تاریخ و تئوری و مطالعات طراحی تقسیم می شود. معمار بزرگ و مدرن گرا، Leoh Ming Pei یکی از فارغ التحصیلان به نام این دانشکده می باشد.

4. دانشکده معماری موسسه تکنولوژی ملبورن (RMIT)، استرالیا: یکی از به نام ترین دانشکده ها در سراسر دنیا دانشکده ی معماری استرالیا می باشد که به دلیل آموزش های منحصر به فردی که ارائه می دهد، در سطح دنیا شناخته شده می باشد. این دانشکده در آموزش های رشته ی معماری مانند دیگر رشته ها، از بالاترین استانداردهای جهانی بهره می برد.


 نام دانشکده های معماری

 

  • موسسه معماری کالیفرنیای جنوبی، آمریکا
  • دانشکده معماری دانشگاه DELFT، هلند
  • دانشکده معماری دانشگاه کمبریج، انگلستان
  • دانشکده معماری موسسه تکنولوژی توکیو، ژاپن
  • موسسه آکادمیک هنرهای دانمارکی، دانمارک
  • معماری MASSACHUSETS INSTITUTE OF TECHNOLOGY، آمریکا را به عنوان برترین دانشکده های ارائه دهنده ی رشته ی معماری در خارج از کشور و نیز در سطح دنیا، مطرح کرد.

 

مقالات مشابه


بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی

اگه از اول تو کشور خودت باشی و تصمیم به مهاجرت تحصیلی داری و تمام کشورها از ژاپن گرفته تا فرانسه و آرژانتین و استرالیا رو بخوای به عنوان یه گزینه برای مهاجرت تحصیلی انتخاب کنی، خب قطعا زمان خیلی زیادی می‌بره تا بخوای اطلاعات موثقی رو در مورد همه این کشورها،اینکه بهترین کشور برای مهاجرت کدام هست و نحوه ورود بهشون و پروسه اقامت چگونه طی میشه. بماند که یه جایی مث کانادا و یا امریکا شرایط و قوانین استان با استان فرق می‌کنه.

جزئیات بیشتر
نکات مهم در نوشتن رزومه معماری یا پورتفولیو معماری

پورتفولیو یا رزومه معماری ، معرف یک معمار است که شخصیت کاری و مهارتهای شخصی او در رزومه نشان داده میشود. پورتفولیو معماری (portfolio) برای یافتن شغل مناسب و یا برای گرفتن پذیرش از دانشگاه­های خارج از کشور ( اپلای ).Curriculum Vitae یا همان CV ، اطلاعات تحصیلی، سابقه کاری و حرفه ای.روزمه معماری نیز یک سند مشخصی است که در یک صفحه تهیه می شود

جزئیات بیشتر