بهترین صفحه کابینت، برای زیبایی آشپزخانه شما

تاریخ درج: 1398/01/23

 

صفحه کابینت، زیبایی آشپزخانه شما

 

اگر شما هم در حال بازسازی و یا طراحی آشپزخانه منزلتان هستید انتخاب متریال کانترتاپ (صفحه کابینت) در کنار انتخاب اکسسوری و اپلاینس یکی از دغدغه های شما خواهد بود. انتخاب صفحه کابینت مناسب، زیبایی آشپزخانه شما را از صدچندان خواهد کرد. توجه کنید که بیشترین فعالیت های روزمره در آشپزخانه بر روی کانترتاپ صورت می گیرد.

 اما چه متریال هایی در انتخاب کانتر تاپ پیش روی شماست؟ انتخاب های بسیاری وجود دارد و هر یک دارای ویژگی های مختلف با بازه های قیمتی گوناگونی است که گاها تنوع بالا و حجم زیاد اطلاعات باعث سردرگمی می شود.

 در  این مقاله بصورت مختصر اطلاعاتی از انتخاب هایی که می توانید داشته باشید در اختیارتان قرار خواهیم داد.

این انتخاب می تواند سنگ طبیعی، کورین، کوارتز، دکتون، چوب طبیعی، بتن و در صورت کم بودن بودجه صفحات اچ پی ال باشد.


صفحه کابینت سنگ

 

سنگ طبیعی

 

سنگ طبیعی برای صفحه کابینت از نوع گرانیت یک از بهترین انتخاب هایی است که می توانید برای صفحه آشپزخانه تان داشته باشید. زیبایی منحصر بفرد سنگ طبیعی و تنوع بالا امکان ست کردن با آشپزخانه مدرن و یا آشپزخانه کلاسیک فراهم می کند. دوام و ماندگاری سنگ طبیعی امتیاز دیگری است برای انتخاب آن به عنوان صفحه کابینت. در آشپزخانه های سبک کلاسیک امکان ابزار صفحه سنگی به راحتی امکان پذیر است. تنوع قیمت صفحه های سنگی زیاد است، بطور کلی می توان گفت سنگ های ایرانی ارزان تر از سنگ های خارجی هستند.

 

صفحه کابینت سنگ
 


صفحه کابینت کورین

 

کورین

 

کورین یک ماده مصنوعی مهندسی شده همانند کوارتز است. و از ترکیب پلیمرهای اکرلیک با سایر مواد معدنی و سنگی تولید می شود. از عمده مصارف آن مصرف خانگی برای صفحه روی کابینت ها، دیوارپوش، سرویس های بهداشتی و … است. همچنین در مکان های تجاریدر فضاهایی مانند مراکز بهداشتی و درمانی، آزمایشگاه‌ها، هتل، رستوران، بانک، فرودگاه و …مورد استفاده است. صفحات کوزین به دلیل مزایای فراوانی که دارند این روزها بسیار مورد استقبال قرار گرفته اند. از جمله مهم ترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • یکپارچگی و بدون درز بودن در کلیه محلهای اتصال
  • مقاوت در برابرتغییرات دما – دچار شوک حرارتی نمی شود
  • ضد لک-ضد آب -ضد زنگ و ضد جرم و آنتی باکتریال
  • قابلیت ترمیم و تعمیر دائمی و جلا پذبری
  • مقاوم در برابر اسیدها و مواد شیمیایی
  • قابلیت طراحی و فرم پذیزی
  • دارای طول عمر زیاد
  • قابلیت عدم تخلخل و نفوذ ناپذیری، لکه ها به آسانی پاک می شوند.
  • نگهداری اسان
  • تنوع رنگی زیاد
  • ایجاد سینک های یکپارچه توسط کورین
  • به طور کلی ارزان تر از کوارتز و گرانیت

مانند هر محصول دیگری کورین نیز معایبی دارد هرچند به نسبت مزایای آن بسیار اندک است و تقریبا قابل حل می باشد، مانند:

  • برخی از مواد شیمیایی و پاک کننده ها باعث تغییر رنگ آن می شود. (قابل تعمیر)
  • تابه های بسیار داغ میتواند باعث تغییر رنگ شود (قابل تعمیر)
  • کم شدن شفافیت به مرور زمان

سنگ کورین به مرور شفافيتش کم میشود اما نگران نباشید. با یک پولیش ظاهر اولیه خود را بدست  خواهد آورد.

 

سنگ کورین- صفحه کابینت
 


صفحه کابینت کوارتز

 

کوارتز

 

سنگ کوارتز مقاومت خش ناپذیری بسیار بالایی دارد و همچنین آنتی باکتریال است یعنی فاقد هر گونه خلل و فرج جهت ورود و رشد باکتری ها می باشد. به همین دلیل سنگ کوارتز بهترین گزینه برای انتخاب کانترتاپ آشپزخانه، روشویی هتل ها، مبلمان اداری، کابین روشویی و حمام می باشد. هم چنین سنگ کوارتز طیف رنگ بسیار گسترده ای از سیاه تا آبی دارد. این نوع صفحات باتوجه به سختی بسیار بالای این ماده، مقاومت بالایی را نسبت به خراش ایجاد نموده و خواص فیزیکی و شیمیایی بسیار متمایزی به این محصول می دهد. شایان ذکر است که تنها الماس و خود کوارتز می توانند بر روی آن ایجاد خش نمایند.
کوارتز یکی از سخت ترین و مقاوم ترین مواد طبیعی است که درجه سختی آن هفت می باشد در حالی که درجه سختی الماس نه است.

 

 صفحه کابینت کوارتز
 


دکتون - صفحه کابینت

 

دکتون

 

دکتون محصولی از یک شرکت اسپانیایی به نام Cosentino است که با نام تجاری دکتون به بازار عرضه شد. دکتون یک سنگ ساختمانی مدرن است که مورد استقبال مردم دنیا قرار گرفته است. این صفحات فوق فشرده هستند که از کریستال کوارتز، پرسلین و شیشه تشکیل شده اند. سنگ دکتون دارای مقاومت زیادی در برابر ساییدگی است و برای محیط های پر تردد بسیار مناسب است. سنگ دکتون علاوه بر موارد فنی گفته شده دارای زیبایی منحصر به فردی به عنوان صفحه کابینت است و به همین دلیل گزینه ی بسیار خوبی برای استفاده در معماری های داخلی و خارجی انواع ساختمان ها است.

ویژگی های سنگ دکتون:

  • مقاومت در برابر فشار و خراشیدگی
  • مقاوت در برابر سرما و یخ زدگی
  • مقاومت در برابر آتش حرارت
  • عدم تکثیر و رشد باکتری و میکروب در سطح آن
  • ضد آب
  • دارای تنوعی بالا در طرح و رنگ
  • ضد لک
  • مقاوم در برابر اسید ها و سایر مواد شیمیایی

از جمله معایب دکتون برای صفحه آشپزخانه می توان به عدم مقاومت در برابر ضربه های اشاره کرد که این مساله می تواند در انتخاب آن به عنوان صفحه کابینت تردید ایجاد کند.

 

دکتون - صفحه کابینت
 


صفحه کابینت چوبی

 

کانترهای چوبی

 

صفحات چوبی زیبا، گرمابخش و به بسیار طول عمر بالایی دارند و تا هنگامی که خط و خش نداشته باشند کاملا براق به نظر می رسند. این صفحات باید در بالاترین لایه کانتر نصب شوند تا تاب برندارند. دلیل اصلی آسیب به کانترتاپ های چوبی حرارت مستقیم و رطوبت می باشد که باعث آسیب به صفحه می شوند.

صفحات کوارتز، کامپوزیت پیشرفته ای از مواد طبیعی شامل ۹۳% بلور طبیعی کوارتز و ۷% رزین پلی استر می باشد.

 صفحه کابینت چوبی


صفحه کابینت اچ پی ال

 

صفحه اچ پی ال

 

در حال حاضر با توجه به بازه های قیمتی صفحات روي کابينت با روکش اچ پي ال، پر استفاده ترين صفحه هاي کابينت در بازار هستند و با ابعاد 360 يا 410 سانتي متر و ضخامت 32 يا 48 ميل و در عرض هاي استاندارد 30 و 40 و 50 و 60 و 65 و 90 سانتي متر و حتي عرض سفارشي 120 سانتي متري ساخته شده و به بازار عرضه مي شوند. این صفحات در حقیقت دوبل شده ورقه های ام دی اف با روکش هستند و به دلیل ارزان بودن بسیار مورد استفاده قرار گرفته اند. این صفحات شاید کیفیت و زیبایی بالایی مثل مواردی که تا به الان اشاره شد ندارند اما با توجه و مراقبت می توان طول عمر آنها را افزایش داد.

  • صفحه اچ پی ال آشپزخانه نبايد زياد در معرض رطوبت و يا دماي بالاتر از 135 درجه سانتي گراد، قرار بگيرد.
  • صفحه HPL، نبايد در معرض آتش، فلز مذاب و نور مستقيم خورشيد قرار گيرد.
  • نبايد روي اين صفحات مواد غذايي را خورد کرد، به عبارتي نبايد از اين صفحات به عنوان تخته برش استفاده کرد. (هرچند که مقاومت خوب و معقولي در برابر خط و خش دارند)
  • اين نوع صفحات را به راحتي مي توان با آب و مواد شومینده تميز کرد.

به طور کلی صفحه کابینت اچ پی ال انتخاب بصرفه و اقتصادی است که اگر در ست کردن رنگ و طرح آن با کابینت ها دقت بخرج دهید زیبایی خوبی به آشپزخانه شما می بخشد.

 

 

همچنین بخوانید :

طراحی آشپزخانه کوچک

- نکاتی قبل از بازسازی یا طراحی آشپزخانه

 

مقالات مشابه


20 طرح کابینت منحصر به فرد

میخوای آشپزخونتو تغییر بدی؟؟ از دیدن مدل ها کابینت و طرح های کابینت تکرار خسته شدی؟ با زردستان همراه باشید تا طرح کابینت های گلاس، مدل کابینت سفید، مدل کابینت mdf، جدیدترین مدل کابینت 2019، مدل کابینت جدید 2018، طرح کابینت ممبران، جدیدترین مدل کابینت 2018 را با شما به اشتراک بزاره!

جزئیات بیشتر
پیش از بازسازی ساختمان خود باید بدانید !

چرا تصمیم به بازسازی آپارتمان و خانه خود دارید؟ چه مواردی منجر به تصمیم گیری شما برای بازسازی شده اند؟ آیا اصول بازسازی ساختمان را میدانید؟ آیا اطمینان دارید که برخی قسمت های خانه خود را تغییر دهید و تمایل دارید برای آن هزینه کنید؟ ارزیابی دلایل بازسازی امری مهم است چرا که تصمیم گیری عجولانه و نامعقول خسارت های زیادی را به همراه دارد.

جزئیات بیشتر