با تری دی مکس وارد بازار کار شوید

تاریخ درج: 1397/11/29

بازار کار تری دی مکس

 

با تری دی مکس به راحتی وارد بازار کار معماری شوید!

 

در سالیان اخیر در ایران بازار صنعت ساختمان سازی و تری دی مکس بسیار پیشرفت کرده است و فارغ التحصیلان زیادی از رشته های گوناگون  وارد این بازار کار بزرگ شده و مشغول فعالیت می باشند. این افراد باید به نرم افزار های مربوط به رشته های معماری و ساختمان مسلط باشند تا از پس فعالیت هایی که به آنها محول شده برآیند، نرم افزار های گوناکونی در صنعت ساختمان خصوصا رشته معماری و طراحی مورد استفاده قرار می گیرد، مانند تری دی مکس و وی ری، رویت، اتوکد، راینو، اسکچ آپ و …

افرادی که در این زمینه فعال هستند باید به تمامی این نرم افزار ها و یا حداقل دو نرم افزار ها مسلط باشند، تا بتوانند در شرکت های معماری استخدام شوند و یا به صورت مستقل پروژه معماری انجام دهند. فراموش نکنید راه ورود به بازار کار معماری و شروع به کار معماری آشنایی و تسلط بر نرم افزارهایی همچون اتوکد و تری دی مکس است. ما در گروه معماری زردستان با داشتن اساتید مجرب و با تجربه در نرم افزارهای تری دی مکس و اتوکد برنامه های آموزشی متنوع این امکان را به شما می دهیم تا همراه با یادگیری این نرم افزارها با داشتن یک رزومه معماری به راحتی وارود بازار کار شوید.


دلیل محبوبیت تری دی مکس در میان نرم افزارهای گوناگون در بازار کار چیست؟

 

در میان این نرم افزار های گوناکون بازار کار تری دی مکس از محبوبیت بیشتری برخوردار است، از جمله دلایل این محبوبیت می توان به محیط جذاب و گرافیکی این نرم افزار اشاره کرد و همچنین منابع آموزشی بسیار زیاد، مدل های آماده فراوان، متریال های آماده رندر، سازگاری خوب و همگام با دیگر نرم افزار ها، پلاگین های متنوع، رابط کاربری مناسب و … باعث شده است تا در بازار کار تری دی مکس، این نرم افزار گوی رقابت را در مقابل سایر نرم افزار ها از آن خود کند.


آینده شغلی تری دی مکس

 

این سوال دغدغه بسیاری از دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته معماری است که تازه قصد دارند کار خود را در این زمینه شروع کنند و نگرانی درباره آینده، میزان درآمد و آینده شغلی تری دی مکس از جمله مهمترین نکاتی است که همیشه نگران آن هستند. حال باید در نظر بگیریم هر کار و یا فعالیتی در هر صنفی نیازمند یادگیری اصولی و فوت و فن های خاص آن رشته است .
دانش آموختگان رشته های معماری در صورتی که تمایل دارند وارد بازار کار معماری شوند باید با تسلط کامل بر نرم افزار تری دی مکس جایگاه خود را در بازار کار پیدا کنند. و با داشتن رزومه مناسب امکان ورود به شرکت های معماری بزرگ را خواهند داشت.

ارتقاع سیستم ها و اپدیت نرم افزار ها به پلاگین ها و ویژگی های جدید همواره مسیر های تازه و جدیدی برای بازار کار معماری فراهم میکنم و نرم افزار تری دی مکس که توسط تیم فوق حرفه ای اتودسک پشتیبان میشود و سالهاست که در حال ارتقاع هستند، همیشه ویژگی های جدید را اضافه میکنند که بازار کار محتاج آن هستو

فضای دیجیتال و فعالیت های کامپیوتری هر چه بیشتر به داخل زندگی مردم نفوز میکند، نیاز بازار کار به فضا بیشتر خواهد شد و تغریبا اشباع شدن بازار کار تری دی مکس غیر معقول به نظر میرسد و میتوان گفت نگرانی بابت آینده شغلی تری دی مکس احساس نمیشود.


بازاری به موازات بازار مسکن

 

طبق الزامات ساخت ساختمان و مقررات شهری هم اینک احداث یک پروژه ساختمانی در مراحل محتلف نیازمند پیاده سازی پروژه به صورت مجازی و سه بعدی است و این خود بازاری است برای گرفتن پروژه های سه بعدی سازی و تری دی که با گسترش ساخت و ساز رو به افزایش است این مقوله شامل طراحی نما و داخلی می شود که لزوم ارائه یک نما در روز و یک نما در شب را به همراه دارد و از سویی برای فروش هر چه بهتر ساختمان ها و پیش فروش آنها یک پروژه تری دی مکس با کیفیت می تواند فروش را تسهیل بخشیده و سرعت دهد. 


درامد تری دی مکس کار

نرم افزار تری دی مکس، از هر لحاظ یک پلتفورم کامل است اما برای اینکه به درامد برسیم، باید در کنار تری دی مکس، نرم افزار های تکمیلی و پلاگین های دیگر را هم یاد بگیریم تا بتوانیم با یک پرزنت قوی از کارهای خود، درامدمان بالاتر رود.

یک تری دی کار معمولی در ابتدا میتوانید با انجام پروژه معماری ساده در منزل، مثل طراحی سرویس بهداشتی یا طراحی آشپزخانه شروع به درامد زایی کند و بعد با بر قراری رابطه های کاری پروژه های بهتری مانند طراحی نما یا طراحی کامل یک ویلا را داشته باشد.اگر به صورت حرفه ای کار کنید و در کنار طراحی سه بعدی، توانایی نقشه کشی و فاز 1 و 2 را هم داشته باشید، قطعا میتوانید در تهران درامد حداقل 8 تومن و در شهرستانها تا 4-5 تومن را به صورت پروژه ای داشته باشد.البته بهتر است قبل از شروع کار تعرفه طراحی سه بعدی را برای هر یک از پروژها بدانید تا قیمت مناسب را به کارفرما ارائه دهید.


 

بازار کار تری دی مکس در اروپا و امریکا

 

دانشجویان یا فارغ التحصیلانی که اقدام به مهاجرت به اروپا یا امریکا  یا اپلان در رشته معماری می کنند ،اغلب بدون بررسی تخصصی بازار کار تری دی مکس و معماری در محل مقصد صورت می گیرد و پس از رفتن مجبور می شوند شغل هایی نامرتبط را انتخاب کنند.نظام های معماری و ساختمان سازی در کشور های دیگر مخصوصا اروپا بسیار پیچیده و منظم تر از نظام ساختمانی در ایران است ،در کشور های اروپایی یا حتی امریکایی یک دانشجوی با یادگیری تری دی مکس به راحتی نمی تواند وارد بازارکار حرفه ای معماری شود و باید کارآموزی های بلند طولانی را بگذراند و در آزمون هایی نسبتا سختی آزمایش شود و سپس فعالیت حرفه ای خود را شروع کند .اما راه ورود به بازار کار و شرکت ها داشتن پورتفولیو معماری قوی و یادگیرینرم افزار های معماری چون تری دی مکس است.


چگونه تری دی کار شوم؟

 

برای ورود به بازار کار و گرفتن پروژه های معماری که تری دی مکس نیاز دارند دانستن چند نکته و توجه به چند مرحله کاری مهم است. برای شروع نمونه کارهایتان باید دیده شود یکی از راه ها ایجاد یک صفحه در صفحه های مجازی و اینترنت سایت و یا وبلاگ است شما باید به درستی نمونه کارها و سوابق خود را ارائه دهید اما در این میان نوع و نحوه گرداندن صفحات مجازی و سایت حرفه و تخصصی مجزاست که باید آن را نیز بیاموزید تا به واسطه آن کار و تخصص شما به درستی معرفی شود و مشتریان خود را بر اساس مهارت های واقعی خود جذب کنید و با اعتماد وارد قرارداد شوند و سفارش های خود را به شما بدهند. نگران رقیب ها و افراد فعال در این زمینه نباشید چرا که طبق آمار که منحصرا به جستجوی تری دی و طراحی داخلی مربوط است صرفا در هر روز متوسط از 10 هزار بالغ بر 100 هزار نفر در جستجوی متخصصان پروژه های تری دی هستند تا طراحی های خود را به آنها بسپرند بر این اساس این میزان فرصت بازار کاری خوبی براین تری دی کاران است.

کلاس آموزش تری دی مکس و سایر نرم افزارها در حال حاضر توسط اساتید مجرب ما در گروه معماری زردستان آموزش داده می شود که دانش آموختگان همراه با یادگیری کامل و جامع نرم افزار، نمونه کارهایی در پایان دوره خواهند داشت که با داشتن آنها می توانند وارد بازار کار شوند.


پروژه‌های تری دی را بشناسیم

 

هر آنچه در دنیای واقعی وجود دارد امکان اجرا و تبدیل به عنوان یک پروژه تری دی مکس را دارد و به هر میزان با این نرم افزار کار کرد و تجربه کسب کرد و تجربیات را با خلاقیت آمیخت ببشتر و بهتر می‌توان کار کرد و از قبل آن درآمد داشت. اجرای پروژه‌های ساختمانی، صنایع مختلف، پروژه‌های دانشگاهی، غرفه‌های نمایشگاهی و نیاز مشتری که بسیار متفاوت و متنوع است بازارهای خوبی باری کار با این پروژه است و به نوعی می توان با آموزش و تمرین از 2 تا یکسال با هزنیه نه چندان بالا صاحب یک حرفه، شغل و درآمد میلیونی شد.


 

مقالات مشابه


قیمت،هزینه و تعرفه طراحی سه بعدی معماری

در این مقاله پیرامون قیمت طراحی سه بعدی که بعضا به آن هزینه یا تعرفه طراحی تری دی یا 3d میگویند میپردازیم. شما میتوانید در جدول زیر لیست قیمت ها و تعرفه طراحی داخلی،طراحی نما ساختمان،طراحی کابیت آشپزخانه در سال 99 را ملاحظه کنید.

جزئیات بیشتر
چرا یادگیری تری دی مکس مهم است

اهمیت آموزش تری دی مکس از مقدماتی تا پیشرفته برای مبتدیان.می توانید مباحث ویژه و خاص مخصوص بازارکارهمراه با سالها تجربه و نمونه کار های حرفه ای از ما بخواهید.پرسش های مرتبط با آموزش تری دی مکس، چرا یادگیری تری دی مکس مهم است

جزئیات بیشتر