چهار ویژگی مهم ویری ( Vray )

تاریخ درج: 1397/11/23

 

وی ری چیست ؟

 

 

وی ری یکی از پلاگین های بسیار سودمند در است که استفاده از آن برای همه معماران، طراحان و هنرمندان برای پیاده سازی ایده های ذهنی آنان یک پلاگین بسیار خوب به شمار می رود.هر فردی با بالابردن مهارت های خود در زمینه های مختلف مرتبط با طراحی و پلاگین های متنوع موجود در هر نرم افزاری می تواند پیشرفت و موفقیت آینده خود را تضمین نماید، Vray نیز پلاگین مناسبی برای بروز خلاقیت های فردیست و می توان با بهره گیری از قابلیت های آن در زمینه طراحی گامی بلند و رو به جلو برداشت. پلاگین وی ری در اغاز فقط در معماری مورد استفاده قرار می گرفت اما با پیشرفته تر شدن ابزارهای موجود در این نرم افزار از آن در بسیاری از پروژه های هنری و طراحی مانند : جلوه های ویژه و تبلیغات، صنعت و بسیاری از بازی های کامپیوتری استفاده می گردد.


نورپردازی در ویری

 

نور و سایه مهم ترین ابزارهای مورد نیاز در طراحی معماری می باشد که باعث ایجاد طرح ها و مدل سازی های واقع گرایانه در این زمینه می گردد. با استفاده از پلاگین ویری می توان نورپردازی را به شکل کاملا طبیعی انجام داده و پروژه های سه بعدی با کیفیت و مطلوبی را بوجود اورد.
وی ری یک پلاگین مخصوص رندرینگ برای برنامه های کاربردی و نرم افزارهای گرافیکی کامپیوتری می باشد. وی ری در صنایع رسانه ای،انیمیشن سازی، سرگرمی و طراحی مانند تولید فیلم و بازی های ویدیویی و در طراحی صنعتی و طراحی محصولات و هچنین در طراحی معماری کاربرد دارد.



نورپردازی در ویری


رندر طبیعی با وی ری

 

پلاگین وی ری را می توان در برنامه های موجود استفاده نمود، از وی ری به طور عمده برای ایجاد تصاویری با سرعت رندر بسیار بالا استفاده می شود. وی ری رایج ترین محصول رندرینگ در بازار است و به آسانی می توان از طریق منابع موجود در اینترنت به اموزش آن پرداخت. رندر های ایجاد شده با Vray در معماری شامل طرح ها و مدل سازی های واقعی می باشد که با استفاده از آن ها می توان عناصر و احجام موجود در طرح ها را به گونه ای طبیعی تجسم کرد. رندرهای انجام شده توسط وی ری دارای فضاهای واقعی می باشند و طراح می تواند از مهارت و توانایی های خود در همه مراحل طراحی استفاده کرده و در نهایت مدل های با دقت بالا را ایجاد نماید.


چهار ویژگی مهم ویری ( Vray )

 

۱- سریع بودن :

پلاگین وی ری نسبت به سایر پلاگین های موجود از سرعت بالاتری برخوردار است و با استفاده از آن می توان زمان رندر، ساخت انیمیشن و همچنین ایجاد صحنه های سنگین در طراحی را بسیار سریع تر به انجام رساند. استفاده از وی ری باعث صرفه جویی در وقت و تلاش شما می گردد و در نهایت می توانید یک طراحی بسیار زیبا و با کیفیت را ارائه دهید.

تولید انیمیشن ها در معماری گران هستند و به ندرت اطلاعات طراحی مورد نیاز معماران و طراحان را میتواند به صورت دقیق ارائه می دهند؛ این در حالی است که انیمیشن را توسط پلاگین وی ری می توان با سرعت نسبتا خوبی تولید نمود و از طریق آن مشتریان بسیازی را تحت تأثیر طراحی و مدل سازی خود قرار داد.

 

۲-یکپارچه بودن:

وی ری همچنین یک پلاگین یکپارچه می باشد که با بسیاری از نرم افزار ها سازگار است، این پلاگین قابلیت ادغام با انواع برنامه های مدل سازی سه بعدی را دارا می باشد. به همین دلیل می توان فایل های ایجاد شده توسط پلاگین وی ری را توسط نرم افزارهایی نظیر تری دی مکس، راینو و اسکچاپ مورد ویرایش و طراحی قرار داد. وی ری به عنوان یک پلاگین قابل ادغام در معماری نیز کاربرد دارد و می توان از ویژگی های منحصر به فرد آن در معماری نیز بهره مند شد.

 

۳-ابزارهای متنوع:

وی ری یک پلاگین کاربردی همراه با ابزارهای گوناگون ومتنوع می باشد که سبب گردیده بسیاری از افراد بتوانند به آسانی با این پلاگین کار کنند و به کسب تجربه بپردازند. با استفاده از ابزارها و گزینه های متنوع موجود در این پلاگین می توان تنظیمات مربوط به دوربین، نقشه ها و منبع نور و هم چنین عمق میدان را به آسانی انجام داد.

در واقع این پلاگین با ارائه ابزارهای مناسب در زمینه طراحی، سبب ایجاد سهولت بیشتر در پروژه های معماری گردیده است. فراوانی گزینه ها و تنظیمات موجود در پلاگین Vray و همچنین وجود کتابخانه های گوناگون در این پلاگین، استفاده از آن را در موارد گوناگونی نظیر معماری و به ویژه در طراحی ها و صنعت گسترش داده است. استفاده از وی ری در معماری و طراحی مناسب می باشد که با استفاده از آن می توان خلاقیت ها و مهارت های خود را در زمینه های گوناگون به رشد و شکوفایی رساند. پلاگین وی ری دارای انعطاف پذیری زیادی می باشد و طراحان و معماران می توانند با استفاده از این پلاگین، تنظیمات رندر را به انجام برسانند.

 

۴-ایجاد تجسم واقعی:

کیفیت محصول نهایی ایجاد شده توسط وی ری بسیار بالاست و با استفاده از آن می توان طراحی های بسیار دقیق و هوشمندانه ای را پیاده سازی نمود. استفاده از آن به خصوص در معماری سبب ایجاد طراحی های واقع گرایانه تر می گردد و شما می توانید تجسمی از فضای واقعی را برای مشتری ایجاد نمایید. با این کار می توانید یک طراحی مشتری پسند و بسیار زیبا را تهیه نمایید و نظر مشتریان را نسبت به آن جلب نمایید. وی ری همچنین سبب توزیع نور به گونه ای مناسب می گردد و با استفاده از آن می توان به آسانی شبیه سازی های بازتاب و شکست نور در نقشه ها را انجام داد. نمایش صحیح و با کیفیت نور و سایه در پلاگین وی ری سبب اجرای طراحی های بسیار ایده آل در معماری گردیده است و و با استفاده از آن می توان نور و سایه را در طراحی های مختلف به خوبی مشخص نمود.

اگر هدف شما این است که مشتریان خود را در فضاهای طراحی شده در سبک قانع کننده قرار دهید، Vray بهترین انتخاب برای شما می باشد. در عرصه رقابت برای طرح های مختلف و متنوع ارائه شده، کیفیت نیز از اهمیت زیادی برخوردار می باشد . وی ری یک پلاگین مناسب برای ایجاد طرح هایی با قدرت تجسم واقعی می باشد. فراوانی گزینه ها و تنظیمات، کتابخانه های گسترده و رابط کاربری منحصر به فرد در پلاگین وی ری یکی از ویژگی های منحصر به فرد این پلاگین می باشد که سبب ایجاد طرح های بهینه در معم

 

رندر ویری

مقالات مشابه


سیستم مناسب برای رندرینگ و تری دی مکس

سیستم ها به ابزاری برای رندرینگ معماری مخصوصا در تری دی مکس و لومیون تبدیل شده. این مقاله با معرفی، مشخصات و قیمت سیستم رندرینگ معماری، سعی میکنید شمارا بیشتر در این زمینه راهنمایی کنیم. اما قیمت های بسیار زیاد سیستم رندرینگ معماری آنها تصمیم گیری را حساس تر و سخت تر کرده است. در این مقاله سعی میکنیم سیستم رندرینگ معماری مورد نیاز برای کارهای گرافیکی و رندر ویری و تری دیمکس را معرفی کنیم.پس از اصالت و گارانتی برند، مساله سخت افزار مطرح می شود. در ادامه مهمترین سخت افزار ها برای نرم افزارهای کاربردی معماری چون تری دی مکس، اتوکد، رویت و لومیون معرفی میکنیم.

جزئیات بیشتر
افزایش سرعت رندر در Vray با رندر تحت شبکه

vray Distributed rendering یک تکنیک رندر تحت شبکه است برای توزیع محاسبات رندر یک فریم، در بین 2 یا چندین کامپیوتر که با هم شبکه هستند.دلایل استفاده از این روش بسیار زیاد است، اما مهمترین دلیل کم کردن زمان رندر توسط تقسیم کردن محاسبات رندر و واگذاری رندر هر کدام از آنها به کامپیوترهای تحت شبکه است.سپس رندرهای گرفته شده در صفحه رندر نهایی با هم ادقام میشوند.رندر گرفتن تحت شبکه یا vray Distributed rendering باعث کم شدن زمان رندر و استفاده از سرور رندر گیری میشود.

جزئیات بیشتر