نکاتی قبل از شروع کار با نرم افزار تری دی مکس

تاریخ درج: 1397/11/22

یادگیری نرم افزار تری دی مکس

 

نکاتی که قبل از شروع کار با نرم افزار تری دی مکس باید بدانید

 


۱- یادگیری تری دی استودیو مکس در زمان اندک :

برنامه تری دی مکس چون دستورات و پیچیدگی های خاص خودش را دارد در زمان کوتاه و اندک قابل یادگیری نیست و تبلیغات در این خصوص ادعای پوچ بیش نیست ،چرا که اموزش همه دستورات نیازمند زمان مناسب و کافی است.

 

 

۲- یادگیری 3dsmax با تمرین کم و کوتاه :

معماران جوانی که تصمیم به یادگیری تری دی مکس را دارند باید زمان کافی برای تمرینات اساتید خود داشته باشند در غیر این صورت در زمان طولانی و دشوار به نتیجه ایده آل خود خواهند رسید .

 

 

۳- سخت و مشکل پنداشتن کار با تری دی استودیو مکس :

این نرم افزار هم مانند نرم افزار های دیگر دارای متد ها و روش های خاصی و مهم برای کار کردن است، هنرجویان باید در ابتدا سختی کار کردن با این نرم افزار را یتوانند تحمل کنند و قطعا بعد از گذشت مدتی خیلی راحتر با این نرم افزار ارتباط برقرار خواهند کرد و کار کردن با تری دی مکس برایشان راحت میشود.

۴- تری دی مکس و کامپیوتر های قدیمی با سخت افزارهای قدیمی :

یکی از بزرگترین مشکلات کاربران استفاده از سیستم های قدیمی برای کار کردن با 3dsmax است ، در صورتی که افراد حرفه ای از جدیدترین سخت افزار استفاده می کنند، سخت افزار قدیمی و ضعیف به شدت راندمان کار ویوپورت ها را پایین می آورد.

 

سخت افزار تری دی مکس

 

۵- تک بعدی در نظر گرفتن تری دی مکس :

بسیار دیده شده است تری دی مکس را به یک کار خاص تعمیم می دهند ،مثلا فقط با آن طراحی نمای ساختمان کار می کنند ،در صورتی که این نرم افزار قابلیت های ویژه ای در همه زمینه های ساختمان چون طراحی لند اسکیپ، طراحی داخلی یا طراحی آشپزخانه را دارد ودر پروژه های گوناگون می شود از آن نهایت استفاده را کرد.

 

۶- توانایی مدلسازی پیچیده بر پایه mesh یا nurb :

مهندسان براساس یادگیری اشتباه و شناخت نادرست نرم افزار تری دی مکس، مدلسازی های خود را در نرم افزار های دیگر انجام می دهند و برای رندر گرفتن از تری دی استودیو مکس استفاده می کنند ، در صورتی که مدلسازی این نرم افزاردر عین پیچیدگی قابلیت های فراوان و آسانی دارد.

 


مدل سازی در تری دی مکس

 

۷- منابع آموزشی زیاد :

می توان گفت تری دی مکس از نرم افزار است همراه با حجم منابع آموزشی بسیار زیاد و قابل دسترس برای همه افراد در حالی که هر روز هم به شمار استفاده کنندگان آن افزوده می شود .

 

۸- پلاگین های نا محدود :

برای هر فعالیتی که نرم افزار تری دی مکس قادر به انجام آن نیست ،پلاگین مخصوص برای آن تولید شده است ، طراح به راحتی می تواند در سایت اتودسک پلاگین را آموزش ، دانلود و از آنها در پروژهء خود استفاده کند .

 

پلاگین های تری دی مکس

 

 همچنین بخوانید : 4 ویژگی مهم ویری

 

۹- تری دی مکس در سیستم های مکینتاش :

برای سیستم های مک ، تری دی مکس وجود ندارد ، اما برای این کار باید ویندوز بر روی سیستم مک نصب شود و به راحتی می توان تری دی استودیو مکس را بر روی سیستم نصب کرد و از آن استفاده کرد .

 

۱۰- سازگاری تری دی مکس با دستگاهای CNC و پرینت سه بعدی :

تری دی استودیو مکس کاملا با دستگاه های برش و cnc سازگار است ومیتوان فایل های خروجی مناسب برای برش و پرینت سبعدی دریافت کرد، مدلسازی درست و دقیق در این نرم افزار می تواند خروجی خوبی را در دستگاه داشته باشد ،در طراحی قطعات از تری دی مکس بسیار استفاده می شود.

 

cnc تری دی مکس

 

۱۱- تدریس توسط مدرس های ناکارآمد :

آموزش تری دی مکس را هر مدرسی نمیتواند انجام دهد، هنرجویانی که وقت خود را در کلاس های گوناگون میگزرانند و بعد از صرف زمان و هزینه بسایر به نتیجه دلخواه نمی رسند. مدرس باید علاوه بر تجربه، کاملا آگاه به ریزه کاری های نرم افزار باشد و با تسلط کامل آموزش دهد.

 

 

۱۲- گرفتن رندر و خروجی قوی مستلزم زمان و تمرین بسیار است :

برای گرفتن رندر قوی و حرفه ای حتما باید تعدادی رندر توسط هنرجو گرفته شود ،در حداقل رندرهای ابتدایی هنرجو نباید توقع زیاد از خروجی خود داشته باشد ، گرفتن خروجی حرفهای مستلزم درک صحنه، نورپردازی مناسب وشناخت متریال مختلف با جزئیات مختلف است .

 

رندر تری دی مکس

 

۱۳- درآمد مناسب:

تری دی مکس، نرم افزار پول سازی است. افرادی که حرفه ای هسنتد در این حرفه درآمد مالی خوبی کسب می کنند. البته این افراد در سطح بالایی از معلومات در نرم افزار قرار دارند و میتوانند پروژه ها را کاملا حرفه ای و بدون مشکل انجام دهند .

 

درامد تری دی مکس کار

 

مقالات مشابه