طراحی آشپزخانه کوچک

تاریخ درج: 1397/11/06

آشپزخانه کوچک

 

طراحی آشپزخانه کوچک

 

آشپزخانه کوچک نیز می تواند زیبا و کاربردی باشد بشرطی که ایده های هوشمندانه برای کوچکی آن ارائه شود. در طراحی آشپزخانه کوچک محدودیت هایی وجود دارد که گاها نمی توان آنها را حل کرد، شما نمیتوانید یک جزیره یا میز ناهارخوری بزرگ در آشپزخانه تان داشته باشید اما نکاتی وجود دارد که دانستن آنها کمک فراوانی میکند تا بتوانید از آشپزخانه کوچک خود بیش ترین استفاده ممکن را ببرید!

 

آشپزخانه کوچک

 

ذخیره سازی مهم ترین فاکتور در آشپزخانه های کوچک است. هر سانتی که به فضاها اضافه شود تاثیری معجزه آسا دارد و امکان استفاده حداکثری از فضاها را به می دهد.


کابینت های قدی فرصتی برای ذخیره سازی بیشتر


اگر دیوار بدون پنجره دارید بهترین فرصت است تا از کابینت های قدی استفاده کنید. امتداد كابینت‌ها تا سقف، فضاهای نگهدارنده بیش‌تری برای آشپزخانه‌های كوچك ایجاد می‌كند. البته این نکته منفی وجود دارد که فضای آشپزخانه را خفه نشان می دهد و صفحه کار را کم تری خواهید داشت. حال باید تصمیم بگیرید با توجه به طراحی شما اولیت با کدام است؟

 

آشپزخانه کوچک

 

همچنین بخوانید : اصول طراحی آشپزخانه 
 
اضافه کردن شلف و طاقچه فضایی به شما می دهد تا ادیویه جات، بطری ها و بسته های خود را بر روی آن قرار دهید. گلدانی پر از سبزی های تازه برای طاقچه های زیر پنجره می تواند ایده خوبی برای طراوت دادن به آشپزخانه تان باشد.در عین حال که از فضا استفاده کافی خواهید کرد مثل کابینت های قدی فضا را تنگ تر نمی کند.


اپلاینس و اکسسوری 

 

امروزه اپلاینس ها با برندهای گوناگون در ابعاد مختلف، در بازار موجود هستند بنابرین اپلاینس خود را متناسب با متراژ آشپزخانه تان انتخاب کنید.

فضاهای کنجی آشپزخانه کوچک می توانند فضای نگه داری زیادی داشته باشند، اما وسایلی که در آنجا قرار می گیرند اغلب به سختی در دسترس هستند. با این حال راه حل هایی وجود دارد تا در طراحی آشپزخانه بتوانید از گوشه های کابینت خود بهترین استفاده را کنید. اکسسوری های کنجی باتنوع بالا راه حل خوبی برای حل کابینت های کنجی است.

 

آشپزخانه کوچک

 

از میزهای کوچک و کم جا استفاده کنید و سعی کنید آن را در گوشه آشپزخانه قرار دهید تا فضای کمتری اشغال کند.

انتخاب رنگ روشن می تواند کمک شایانی کند تا آشپزخانه شما دلبازتر بنظر برسد. رنگ روشن به معنای صرفا استفاده از سفید نیست، می توانید رنگ های کرمی شیری و طوسی روشن ، آبی روشن و ... استفاده کنید تا هم تنوع و زیبایی آشپزخانه تان را داشته باشید و هم به بزرگتر نشان دادن آن کمک کنید.

 

 همچنین بخوانید : قیمت طراحی آشپزخانه 

مقالات مشابه


پیش از بازسازی ساختمان خود باید بدانید !

چرا تصمیم به بازسازی آپارتمان و خانه خود دارید؟ چه مواردی منجر به تصمیم گیری شما برای بازسازی شده اند؟ آیا اصول بازسازی ساختمان را میدانید؟ آیا اطمینان دارید که برخی قسمت های خانه خود را تغییر دهید و تمایل دارید برای آن هزینه کنید؟ ارزیابی دلایل بازسازی امری مهم است چرا که تصمیم گیری عجولانه و نامعقول خسارت های زیادی را به همراه دارد.

جزئیات بیشتر
بهترین صفحه کابینت، برای زیبایی آشپزخانه شما

انتخاب صفحه کابینت مناسب، زیبایی آشپزخانه شما را از صدچندان خواهد کرد. این انتخاب می تواند سنگ طبیعی، کورین، کوارتز، دکتون، چوب طبیعی، بتن و در صورت کم بودن بودجه صفحات اچ پی ال باشد.هر یک دارای ویژگی های مختلف با بازه های قیمتی گوناگونی است

جزئیات بیشتر