نرم افزار معماری

نرم افزار معماری


در این صفحه اطلاعات ومقالات مهمی پیرامون نرم افزار های رشته معماری برای شما قرار میدهیم.برای اینکه بهترین انتخاب در نرم افزار معماری با توجه به بازار کار را داشته باشید نیاز به اطلاعات مهم پیرامون آنها است که در این دنیای بزرگ رقابتی عقب نمانید.هم آموزش ببینید و هم با نرم افزار ها و پلاگین های جدید آشنا شوید.
گروه معماری زردستان


 

اسکچاپ و تری دی مکس! کدام نرم افزار بهتر است

این مقاله به معرفی دو نرم افزار اسکچاپ و تری دی مکس می پردازد و قابلیت های هر کدام از برنامه ها را با بررسی اطلاعات به شکلی مختصر و کلی بیان نموده و به مقایسه ی دو نرم افزار اسکچاپ و تری دی مکس می پردازد تا متقاضیان این دو نرم افزار بر اساس نیاز های خود به انتخاب یکی از دو برنامه بپردازند .

جزئیات بیشتر
قیمت،هزینه و تعرفه طراحی سه بعدی معماری

در این مقاله پیرامون قیمت طراحی سه بعدی که بعضا به آن هزینه یا تعرفه طراحی تری دی یا 3d میگویند میپردازیم. شما میتوانید در جدول زیر لیست قیمت ها و تعرفه طراحی داخلی،طراحی نما ساختمان،طراحی کابیت آشپزخانه در سال 99 را ملاحظه کنید.

جزئیات بیشتر
پلاگین های تری دی مکس در معماری

پلاگین های مهم و کاربری برای تری دی مکس وجود دارد. یکی از بهترین پلاگین های تری دی مکس در معماری ویری هست که میتونه قدرت و کیفیت بالایی از نورپردازی و رندر به ما بده و پلاگین های مهم دیگری که شما در کار با نرم افزار مکس در رشته معماری به آن نیاز دارید.

جزئیات بیشتر
سیستم مناسب برای رندرینگ و تری دی مکس

سیستم ها به ابزاری برای رندرینگ معماری مخصوصا در تری دی مکس و لومیون تبدیل شده. این مقاله با معرفی، مشخصات و قیمت سیستم رندرینگ معماری، سعی میکنید شمارا بیشتر در این زمینه راهنمایی کنیم. اما قیمت های بسیار زیاد سیستم رندرینگ معماری آنها تصمیم گیری را حساس تر و سخت تر کرده است. در این مقاله سعی میکنیم سیستم رندرینگ معماری مورد نیاز برای کارهای گرافیکی و رندر ویری و تری دیمکس را معرفی کنیم.پس از اصالت و گارانتی برند، مساله سخت افزار مطرح می شود. در ادامه مهمترین سخت افزار ها برای نرم افزارهای کاربردی معماری چون تری دی مکس، اتوکد، رویت و لومیون معرفی میکنیم.

جزئیات بیشتر
علت موفق نشدن تری دی مکس کار چیست ؟

موفق شدن در هر شغلی شرایطی خود را دارد و به راحتی به دست نمی اید . اینکه چرا برخی از کسانی که تری دی استودیو کار می کنند و موفق نمی شوند موضوعی است که تلاش میکنیم در چند دلیل آنها را بررسی کنیم ،امید داریم کسانی که این مقاله را میخوانند، این دلایل را در خود بررسی نمایند و به موفقیت دست پیدا کنند .

جزئیات بیشتر
آموزش نصب پلاگین ویری

در این ویدیو شما آموزش کامل نصب پلاگین vray در نرم افزار تری دی مکس را مشاهده میکنید.
پلاگین ویری یک موتور رندر قوی در نورپردازی و متریال دهی میباشد

جزئیات بیشتر
چرا یادگیری تری دی مکس مهم است

اهمیت آموزش تری دی مکس از مقدماتی تا پیشرفته برای مبتدیان.می توانید مباحث ویژه و خاص مخصوص بازارکارهمراه با سالها تجربه و نمونه کار های حرفه ای از ما بخواهید.پرسش های مرتبط با آموزش تری دی مکس، چرا یادگیری تری دی مکس مهم است

جزئیات بیشتر
کار تری دی مکس در منزل

یکی از بهترین منابع کسب درامدی ما این است که بتوانیم کار تری دی مکس در منزل انجام دهیم و تخصص معماری خود را راه اندازی و کسب و کار خودمان را ایجاد کنیم و که البته نیاز به سرمایه و هزینه زیاد در ابتدا نیست.یادگیری تری دی مکس در اولویت است و توانایی شما نشان دهنده دستمزد طراحی تری دی مکس میباشد

جزئیات بیشتر
کار با Vray Proxy

proxy قابلیتی است که شما را قادر میکند تا حجم یا احجام هندسی(mesh) را که در زمان رندر، به صورت اتوماتیک به داخل مکس import شود.این کار باعث ذخیره مقدار خیلی زیادی از حافظه رم میشود.وقتی که بر روی صحنه خود کارمیکنید.مثلا تعداد زیادی درخت با تعداد بسیار بالایی پولیگان دارید(high-poly trees)،لازم نیست که همه آنها در viewport ها دیده شوند. با exporting کرده آنها به Vray mesh export میتوانید سرعت و روانی کار بر روی صحنه تان را افزایش دهید و قادر خواهید بود که صحنه های سنگین تری را رندر بگیرید.

جزئیات بیشتر
با تری دی مکس وارد بازار کار شوید

در میان این نرم افزار های گوناکون بازار کار تری دی مکس از محبوبیت بیشتری برخوردار است و میتوان آینده شغلی با درآمد مناسب را در بازار تری دی مکس تضمین کرد. از جمله دلایل این محبوبیت می توان به محیط جذاب و گرافیکی این نرم افزار باعث شده است تا در بازار کار بسیار پر طرفدار تری دی مکس، این نرم افزار گوی رقابت را در مقابل سایر نرم افزار ها از آن خود کند.

جزئیات بیشتر
افزایش سرعت رندر در Vray با رندر تحت شبکه

vray Distributed rendering یک تکنیک رندر تحت شبکه است برای توزیع محاسبات رندر یک فریم، در بین 2 یا چندین کامپیوتر که با هم شبکه هستند.دلایل استفاده از این روش بسیار زیاد است، اما مهمترین دلیل کم کردن زمان رندر توسط تقسیم کردن محاسبات رندر و واگذاری رندر هر کدام از آنها به کامپیوترهای تحت شبکه است.سپس رندرهای گرفته شده در صفحه رندر نهایی با هم ادقام میشوند.رندر گرفتن تحت شبکه یا vray Distributed rendering باعث کم شدن زمان رندر و استفاده از سرور رندر گیری میشود.

جزئیات بیشتر
چهار ویژگی مهم ویری ( Vray )

وی ری یکی از پلاگین های بسیار سودمند در تری دی مکس است. Vray نیز افزونه مناسبی برای بروز خلاقیت های فردیست.با استفاده از پلاگین ویری می توان نورپردازی را به شکل کاملا طبیعی انجام داده.رندر طبیعی با وی ری.افزونه وی ری نسبت به سایر پلاگین های موجود از سرعت بالاتری برخوردار است.می توان تنظیمات مربوط به دوربین، نقشه ها و منبع نور و هم چنین عمق میدان را به آسانی انجام داد.کیفیت محصول نهایی ایجاد شده توسط وی ری بسیار بالاست

جزئیات بیشتر
نکاتی قبل از شروع کار با نرم افزار تری دی مکس

قبل از شروع کار با نرم افزار تری دی مکس.برنامه تری دی مکس در زمان کوتاه و اندک قابل یادگیری نیست.مشکلات کاربران سیستم های قدیمی برای کار کردن با تری دی مکس است.توانایی مدلسازی پیچیده بر پایه mesh یا nurb. حجم منابع آموزشی بسیار زیاد.پلاگین های نا محدود.تری دی مکس. گرفتن رندر و خروجی قوی مستلزم زمان و تمرین بسیار است

جزئیات بیشتر
پرکاربردترین نرم افزار های معماری

از پرکاربرد ترین نرم افزار های طراحی معماری در ایران، اروپا و امریکا میتوان به ترتیب به نرم افزار معماری تری دی مکس (3Dsmax)، اتوکد (Autocad)، راینو (Rhino)، اسکچاپ (Sketchup)، رویت (Revit)، فتوشاپ (Photoshop)، لومیون (Lumion) اشاره کرد.

جزئیات بیشتر

اول از هر کاری باید نرم افزار های معماری را بهتر بشناسیم.با کلیات آنها اشنا بشیم و تصمیم بگیریم ابتدا با کدام یک شروع به کار کنیم. در این صفحه مجموعه ای از بهترین و پرکاربردترین نرم افزار های معماری در ایران و جهان را مورد بررسی قرار داده ایم تا بیشتر با نرم افزار هایی چون تری دی مکس ( 3Dsmax )، اتوکد ( Autocad )، راینو ( Rhino )، رویت ( Revit )، اسکچاپ ( Sketchup )، فتوشاپ ( Photoshop )، لومیون ( Lumion ) بیشتر آشنا شوید و آنها را دانلود کنید.

قطعا یکی از مهمترین نرم افزار های معماری درایران نرم افزار تری دی مکس است. که باید نکاتی را قبل از شروع کار با نرم افزار تری دی مکس باید بدانید.که بتوانید با افق دید درست و زمان بندی مناسب به آموزش و یادگیری این نرم افزار مهم بپردازید.

دغدغه بسیاری از دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته معماری که تازه قصد دارند کار خود را در این زمینه شروع کنند، نگرانی درباره آینده، بازار کار تری دی مکس و اطمینان شغلی از جمله مهمترین نکاتی است که همیشه نگران آن هستند.در برخی مواقع یکی از بهترین کار هایی که میتوانیم برای داشتن منابع درامدی بالاتر انجام دهیم این است که کار تری دی مکس را بتوانیم در منزل انجام دهیم و تخصص معماری خود را راه اندازی و کسب و کار خودمان را ایجاد کنیم . کار تری دی مکس در منزل نیاز به سرمایه و هزینه زیاد در ابتدا نیست.

برای موفق شدن در هر شغلی باید شرایطی را در نظر بگیریم و بدوانیم به راحتی موفقیت به دست نمی اید. اینکه چرا برخی از معمارانی که تری دی مکس کار می کنند و موفقی حاصل نمیشود، موضوعی است که تلاش میکنیم در چند دلیل آنها را بررسی کنیم. پس علت موفق نشدن تری دی مکس کار را دنبال کنید.

حالا اگر تصمیم گرفتید که نرم افزار تری دی مکس را آموزش ببینید، باید به دنبال یک سخت افزار یا سیستم مناسب برای تری دی مکس بگردید که خروجی ها و رندر های باکیفیت به شما بده.بخواطر همین سیستم مناسب برای رندرینگ و تری دی مکس  باید ویژگی هایی داشته باشد که در حین انجام کار با آن به مشکل بر نخورید

 

جلوتر که میروید و با پلاگین های مهم تری دی مکس آشنا میشوید، قطعا نام پلاگین ویری vray در بالای همه پلاگین ها خواهد بود.یک موتور رندر قوی برای گرفتن رندر های واقعی که ویژگی های زیادی دارد و مهمترین آنها را در مقاله 4 ویژگی مهم ویری ملاحظه میفرمایید و اگر برای نصب آن به مشکل بر خوردید آموزش نصب پلاگین ویری را مشاهد کنید.

اگر سیستم شما قوی نیست، یکی از قابلیت های مهم Vray استفاده از vrayproxy hsj..بعد از اضافه کردن آبجکتهای سنگین به پروژه تری دی مکس, به خصوص آبجکت های درخت و ماشین حرکت و چرخیدن داخل Viewport خیلی کند میشود و بهتره کار با vray proxy را یاد بگیرید.

یکی دیگه از راه هایی که قدرت رندرگیری سیستمو میشه باهاش بالا برد و سرعت رندر با پلاگین ویری بالا میره، وصل کردن سیستم ها به یکدیگر برای رندرگرفتن هست.که بهش رندر تحت شبکه داخلی یا vray Distributed rendering گفته میشه.

از مشکلاتی که اکثر دوستان و معماران دارند چگونگی خروجی گرفتن از نرم افزار اتوکد است که به صورت pdf یا عکس یا حتی برای پلات و پرینت گرفتن نیز به دردسر میخورند.ما در مقاله آموزش خروجی از اتوکد سعی میکنم به شما نحوه درست کار با اتوکد را آموزش دهیم

 

با مقاله های ما پیرامون نرم افزارهای معماری همراه باشید